Consumul de capsuni – beneficii pentru sanatate

0

Capsunile sunt unele dintre cele mai sanatoase fructe, continand bogate surse de antioxidanti.

Capsunile au proprietatea de a reduce inflamatiile din organism, cresc imunitatea, pastreaza sanatatea inimii fiind foarte bogate in nutrienti.

Atat fructele de capsuni cat si frunzele acestora sunt folosite de secole pentru tratarea durerilor de stomac, tulburarilor gastrointestinale, de ex. diareea.

capsuni

Cuprins articol:

  1. Generalitati
  2. Capsuni bogate in vitamine
  3. Consumul de capsuni scade colesterolul
  4. Capsunile previn imatranirea
  5. Capsunile si dieta de slabire

Capsunile se afla pe locul 4 dupa mure, afine si zmeura ca si nivel de antioxidanti

Capsunile se afla pe locul 4 dupa mure, afine si zmeura ca si nivel de antioxidanti, avand puternice proprietati anticancerigene, anti-neurodegenerative si anti-inflamatorii.

Capsunile sunt excelente surse de vitamina C

Capsunile sunt excelente surse de Vitamina C. Cu o singura ceasca de capsuni iti asiguri 149% din cantitatea de Vitamina C recomandata zilnic, fiind astfel chiar mai bune decat citricele.

De asemenea, tot o ceasca de capsuni iti ofera 29% din doza recomandata zilnic de mangan.

Capsunile mai contin sunt si o buna sursa de fibra si iod, dar si Vitamina B2, B5, B6 si K, folati, potasiu, magneziu, cupru, fosfor si chiar acizi grasi omega 3.

In cantitate mai mica, capsunile contin si Vitamina E, fier, zinc si seleniu.

Capsunile scad nivelul de colesterol rau (LDL)

Un studiu al unei echipe italo-spaniole de cercetatori, aparut in The Journal of Nutritional Biochemistry, demonstreaza ca daca vom consuma zilnic capsuni, vom avea o scadere a colesterolului rau (LDL).

In cadrul studiului au participat un grup de voluntari care au inclus in regimul lor alimentar obisnuit 500 g de capsuni, consumate zilnic, timp de o luna. La inceputul si la sfarsitul experimentului s-au facut analize de sange.

Rezultatele au aratat ca nivelul de colesterol rau a scazut in medie cu 14%, iar cel al trigliceridelor, cu 21%, in timp ce nivelul colesterolului bun (HDL) a ramas neschimbat. Aceste efecte nu s-au mai observat totusi la doua saptamani dupa incetarea experimentului, valorile revenind la nivelurile initiale.

Capsunile previn imbatranirea, bolile de inima si cancerul

Femeile care mananca macar 16 capsuni pe saptamana risca mai putin sa se aleaga cu inflamatii in organism.

Capsunile, datorita continutului bogat de antioxidanti, protejeaza organismul de actiunea nociva a radicalilor liberi ce poate duce la boli de inima si imbatranire prematura. Tot capsunile contin un fenol natural cu proprietati anticancer.

Capsunile in dietele de slabire

Capsunile dau repede senzatia de saturatie, un aspect important daca iti doresti sa slabesti. In plus, nici nu au mai mult de 49 de calorii pe portie (o cescuta de capsuni taiate in jumatate).

Capsunile sunt sarace din punct de vedere glicemic.

Share.

Leave A Reply