Ce este tapioca? Cum se poate prepara o budinca de tapioca?

0

Tapioca este creata din radacinile unui arbust inalt, care creste in tarile calde. Acesta poarta numele de „manioc” sau „cassava” in engleza, dar este cunoscut si sub denumirilede „yuca” sau „mandioca”.

Radacinile plantei de manioc contin o treime amidon si doua treimi apa, iar pana la a fi pregatita pentru gatit are nevoie de mult timp. Intai, acestea sunt taiate si decojite.

Radacinile vor fi, apoi, puse in apa si lasate sa se inmoaie, pentru trei sau patru zile. Sau pot fi racaite fara o inmuiere prealabila. Pasta rezultata va fi gatita si mancata sau poate fi uscata si transformata in faina.

Pentru a face tapioca, radacina curatata este amestecata cu apa curata, apoi lasata sa se usuce in nisip. Boabele ce contin amidon vor ramane la fund, iar murdaria este curatata. Amidonul este adunat si curatat, din nou, iar procesul se repeta chiar si de patru – cinci ori.

Atunci cand amidonul este curat, acesta e imprastiat pe o farfurie de metal, deasupra unui foc mic si gatit. Totul este amestecat incontinuu, cat timp se afla deasupra focului. Pe masura ce boabele se pregatesc, acestea se lipesc si formeaza mici bile imperfecte.

In momentul in care totul este gata, rezultatul devine „tapioca”. Astfel, drumul de la radacini pana la tapioca, in varianta sa comestibila, este unul lung! Majoritatea tapiocai din Europa si Statele Unite ale Americii provine din Java, Brazilia si Madagascar.

Tapioca – ce substante nutritive contine?

Inca de la inceput trebuie spus ca tapioca are foarte putine vitamine si nu contine proteine. In schimb este o sursa sanatoasa de carbohidrati si nu contine gluten.

Amidonul din tapioca are un nivel scazut al colesterolului, grasimilor saturate si al sodiului. O ceasca de tapioca insumeaza 544 de calorii si include 1,5 mg omega-3, 3 mg omega-6 si 1g de fibre dietetice.

Acidul folic (vitamina B9) este prezent in cantitate de 6,1 mcg (adica 2% din necesarul zilnic), fierul de 2,4 mg (adica 13% din necesarul zilnic), iar calciul de 30,4 mg (3% din necesarul zilnic).

Minerale precum fosforul, potasiul, zincul si magneziul se gasesc si ele in tapioca in cantitati variate.

Budinca de tapioca – reteta

Datorita continutului caloric ridicat, tapioca este cel mai bine a fi consumata dimineata, la micul dejun. Va propun o reteta simpla de budinca, in care am adaugat fructe proaspete si am garnisit-o cu fructe din dulceata pentru a-i imbunatati aportul de vitamine, dar si pentru un aspect mai apetisant.

Ingrediente:

  • ½ cana perle mici de tapioca
  • 1 cana lapte de soia (sau orez, migdale, cocos etc)
  • Un praf de sare
  • ½ lingurita pasta de vanilie sau extract de vanilie
  • 2/3 cana zahar nerafinat (sau miere, sirop de agave)
  • Fructe proaspete taiate in cuburi (banane, kiwi, mango sau orice altceva preferati)
  • Dulceata pentru decor
  • Apa pentru hidratat si fiert

Budinca de tapioca – mod de preparare

  • Hidratati perlele de tapioca timp de 20-30 de minute, acoperindu-le cu 2-3 cani de apa.
  • Fierbeti 3 cani cu apa, adaugati un praf de sare si perlele scurse de apa.
  • Reduceti focul la mediu-mic si amestecati din cand in cand; fierbeti tapioca 15 minute.
  • Adaugati laptele, amestecati si mai lasati sa fiarba cateva minute.
  • Stingeti focul, acoperiti cu un capac si lasati totul sa stea 30 de minute. Perlele de tapioca vor devein translucente si moi.
  • Adaugati zaharul si amestecati bine.
  • Puneti in fiecare cupa de desert 1 lingura generoasa cu fructe proaspete, apoi umpleti paharul cu amestecul de tapioca.
  • Garnisiti cu dulceata preferata.

Veti obtine un mic dejun sau un desert cu o aroma grozava si o textura care aminteste de delicioasele parfait-uri, ceea ce va va umple de incantare si buna dispozitie inca de la primele ore ale diminetii. Insa nu uitati ca acea textura atat de usoara atunci cand o gustati, ascunde un arsenal caloric care trebuie neaparat consumat prin exercitiu fizic.

sursa foto

Share.

Leave A Reply