Ce mananca un vegetarian? Meniu saptamanal recomandat de dr. Lavinia Bratu

0

Ce mananca un vegetarian? Dr. Lavinia Bratu a sustinut un seminar pe un subiect foarte prezent in viata celor care vor, ori au renuntat la alimentele din sursa animala.

“De aproape 3 luni am renuntat si eu sa consum carne si am intampinat  aceasta “problema”, ce mananc?”

 Meniul saptamanal recomandat de dr. Lavinia Bratu

LUNI

  • La trezire – 300-600ml apa cu ½ lamaie
  • Dupa 20 minute – un ceai caldut verde sau din urzica, rozmarin
  • Micul dejun ideal intre 8-9
  • smoothie dintr-o mana de frunze verzi + fructe + 1 lingura seminte de chia si una de polen crud
    un pumn de seminte crude, printre care si 3-5 nuci
  • Ora 11 – o cafea neagra sau un fresh sau un ceai
  • Pranz – intre 13-14
  • 1 supa-crema cruda din ”ceva verde”, cu o lingura de ulei masline, ½ lingurita fulgi de drojdie inactiva, 1 lingura de germeni
  • o mancare de fasole boabe, cu ceapa distuita si boia/turmeric, si o salata de varza cruda, stropita cu lamaie si putin ulei de masline (1 lingurita)
  • Ora 16 – fresh VERDE sau un baton din seminte si fructe uscate
  • Cina – intre 18-19
  • salata mare de cruditati, stropita cu ½ lamaie, fulgi de drojdie 1 lingurita, 1 lingura seminte de chia, 1 lingurita de ulei de masline. Salata se imbogateste cu bucatele de soia/mazare sau linte.

MARTI

  • La trezire – 300-600ml apa cu ½ lamaie
  • Dupa 20 minute – un ceai caldut verde sau din urzica, rozmarin
  • Micul dejun –smoothie dintr-o mana de spanac + fructe + 1 lingurita seminte de chia su una de polen crud
  • un pumn de seminte crude, printre care si nuci
  • Ora 11 – o cafea neagra, fresh/smoothy sau ceai
  • Pranz – intre 13-14
  • smoothie verde dintr-un castravte, o mana mare de spanac, ½ lamaie, ghimbir (dupa gust), 1 lingura de seminte de canepa, 1 mar
  • mancare de varza cu paste integrale, morcovi fierti, drese cu bullion si turmeric
  • Ora 16 – fresh VERDE sau/si un tonic apicol
  • Cina – salata mare de cruditati, stropita cu ½ lamaie, fulgi de drojdie ½ lingurita, 1 lingura seminte de chia, 1 lingurita de ulei de masline. Se adauga la salata humus fiert.

MIERCURI

  • La trezire – 300-600ml apa cu ½ lamaie
  • Dupa 20 minute – un ceai caldut verde sau din urzica, rozmarin
  • Micul dejun – intre 8-9
  • smoothie dintr-o mana de spanac + fructe + 1 lingurita seminte de chia/canepa si polen crud
    un pumn de seminte crude, printre care si 2 nuci
  • Ora 11 – o cafea neagra, fresh/smooty sau ceai
  • Pranz – intre 13-14
  • salata de morcov, telina cu nuci rase si o lingura de stafide
  • mamaliga, cu mancare ciuperci la gratar sau ciuperci sote, distuite doar cu apa + ceapa verde, taiate marunt si asezate pe mamaliga fierbinte.
  • Ora 16 – un ceai cald urzica, imbogatit cu zeama de lamaie sau un fresh/smoothy VERDE
  • Cina – salata mare de cruditati, stropita cu ½ lamaie, fulgi de drojdie ½ lingurita, 1 lingurita seminte de chia, 1 lingurita de ulei de masline. Adaugam la salata, masline, 1 lingura de seminte de floarea soarelui, 1 lingura de seminte dovleac si susan.

JOI

  • La trezire – 300-600ml apa cu ½ lamaie
  • Dupa 20 minute – un ceai caldut verde sau din urzica, rozmarin
  • Micul dejun – intre 8-9
  • smoothie dintr-o mana de spanac + fructe + 1 lingurita seminte de chia si o lingura de polen crud
    un pumn de seminte crude, printre care si nuci
  • Ora 11 – o cafea neagra, fresh/smooty sau ceai sau un tonic apicol
  • Pranz – intre 13-14
  • supa crema cruda de broccoli, cu usturoi si germeni ( 1 lingura)
  • cartofi dulci cu ceapa verde (cu tot cu partea verde!), masline – sa domine culoarea verde in farfurie!!!
  • Ora 16 – o salata de cruditati
  • Cina – ora 19
  • Paste integrale cu legume si sos de avocado

VINERI

  • La trezire – 300-600ml apa cu ½ lamaie
  • Dupa 20 minute – un ceai caldut verde sau din urzica, rozmarin
  • Micul dejun –paine integrala sau secara cu tofu si legume crude, ulei masline, fulgi de drojdie
  • Ora 11 – o cafea neagra,
  • nuci si cateva fructe rosii, poate/sau un tonic apicol
  • Pranz – intre 13-14
  • 1 supa-crema cruda din ”ceva verde”, cu o lingura de ulei masline, ½ lingurita fulgi de drojdie inactiva, 1 lingura de germeni
  • morcovi fierti, 1 telina fiarta, dovlecel si ardei rosu, toate taiate pe farfurie, stropite cu ulei de masline, fulgi de drojdie (1 lingurita), seminte de chia (1 lingurita)
  • Ora 16 – smoothie dintr-o mana de spanac + fructe + 1 lingurita de seminte de chia si una de polen crud
    un pumn de seminte crude, printre care si 2 nuci
  • Cina – 19– salata de cruditati… sau verde, de sezon cu germeni
  • supa crema de linte, cu o lingura de germeni deasupra

SAMBATA

  • La trezire – 300-600ml apa cu ½ lamaie
  • Dupa 20 minute – un ceai caldut verde sau din urzica, rozmarin
  • Micul dejun – intre 8-9
  • smoothie dintr-o mana de spanac + fructe + 1 lingura seminte de chia si una de polen crud
    un pumn de seminte crude, printre care si 2 nuci
  • Ora 11 – o cafea neagra
  • Pranz – intre 13-14
  • supa crema de sparanghel (broccoli, avocado, rosii etc), de preferat cruda
  • ciuperci pleurotus, fierte in sucul propriu, adaugata multa ceapa verde si leurda, dupa gust + mamaliga calda din hrisca, 2 cupe
  • Ora 16 – un tonic apicol si un ceai sau o limonada cu menta
  • Cina
  • broccolii stropit cu mujdei de usturoi si ulei de masline+ ceapa verde + ceapa rosie, ardei rosu la gatar, dovlecel

DUMINICA

  • La trezire – 300-600ml apa cu ½ lamaie
  • Dupa 20 minute – un ceai caldut verde sau din urzica, rozmarin
  • Micul dejun – smoothie dintr-o mana de spanac + 3 fructe + 1 lingurita seminte de chia, 1 lingura de polen crud
  • un pumn de seminte crude, printre care si 2 nuci
  • Ora 11 – o cafea neagra
  • Pranz – intre 13-14
  • salata ridichi, morcov, telina, ceapa verde
  • spanac fiert (2 pumni mari), stropit cu ulei de masline si ½ lingura de fulgi de drojdie + 1 lingura de seminte de dovleac, 2 morcovi fierti, taiati cubulete.
  • Ora 16 – un ceai mare de soc, imbogatit cu zeama de lamaie
  • Cina– humus cu multa lamaie si o salata mare din patrunjel verde (vezi reteta de la restaurantele cu specific arabesc!) sau salata salsa din ceapa si rosii

Share.

Leave A Reply