Este dieta vegana sanatoasa? Ce zice Jamie Oliver

0

Celebrul bucatar, dar si nutritionist, Jamie Oliver, incearca sa raspunda la intrebarea: “este dieta vegana sanatoasa?”. Este o intrebare buna, mai ales in aceasta perioada a anului.

Raspunsul la aceasta intrebare este ca aceasta depinde la mult de ceea ce mananci ca si cu orice alt regim alimentar. Cineva care mananca exclusiv chipsuri sarate, de exemplu, din punct de vedere tehnic, dupa o dieta vegana, nu ar putea fi sanatos in scurt timp.

Dieta vegana – beneficii

Cercetarile arata ca exista potentiale beneficii pentru o dieta vegana. Un studiu recent a indicat faptul ca o dieta vegetariana este mai bogata in vitamina C si fibre, si mai mici in grasimi saturate continute in carne. In plus, statisticile arata ca vegetarienii au un IMC mai mic (raportul inaltime-greutate) decat consumatorii de carne – cu alte cuvinte, ei sunt mai slabi.

O dieta fara carne sau produse lactate, poate contine o mai putine grasimi saturate, care este strans legata de cresterea nivelului de colesterol si riscul de boli de inima. Stim de asemenea ca grasimile saturate contin mai multe calorii pe gram decat alte alimente, si asa ca veganii pot consuma mai putine calorii in final.

In cele din urma, o dieta vegetariana este, in general gandita sa contina mai multe cereale, fructe, legume, nuci si seminte decat o dieta non-vegetariana.

In ceea ce priveste micronutrientii, o dieta vegetariana este, de fapt mult mai saraca nutritional. O dieta vegetariana este scazuta in continutul de calciu, vitamina D, fier, vitamina B12, zinc si acizi grasi omega-3. Prin urmare, daca urmati un regim alimentar vegetarian, este esential ca ai destule substante nutritive prin surse de alimentare specifice vegane – si poate este nevoie chiar de si de suplimente.

Sunt multe retete potrivite pentru vegani care pot ajuta. Una dintre retele potrivite ar fi reteta traditionala de hummus, care contine tahini – o sursa buna de calciu, zinc si fier, micronutrienti greu de obtinut intr-o dieta vegetariana.

hummus

Foto: http://www.jamieoliver.com/

Daca cineva alege o dieta vegana trebuie sa aiba grija de ceea ce mananca si, prin urmare, sunt persoane care se educa cu privire la tipurile de alimente pe care trebui sau pe care nu ar trebui sa le manance.

Chiar daca cineva este vegetarian, este la fel de important sa se uite la lista de ingrediente si informatiile nutritionale pentru a vedea cat de multe grasimi, zahar si sare contine produsul.

Uleiul de cocos este extrem de popular in coacerea vegetariana si beneficiile sale pentru sanatate sunt foarte importante.

Deserturile vegane, de exemplu, pot fi mult mai sanatoase decat coptul conventional iar bucatarii trebuie sa vina cu modalitati inventive de a substitui untul si smantana.

O reteta super rapida ca si desert este un mousse de ciocolata in care se foloseste avocado amestecat cu pudra de cacao si sirop de artar, sau orice alt indulcitor, ca si siropul de agave. Inlocuirea untului si smantanei cu avocado este o solutie foarte buna pentru a scapa de grasimile rele.

Reteta vegana de burger:

“Dieta vegana a castigat mult in popularitate si, dupa cum am spus, desi acest lucru nu inseamna neaparat o alimentatie mai sanatoasa, cred ca este un lucru bun. Eu nu sunt un vegetarian, dar cred ca consumul de carne a devenit mult prea disponibil, si mult prea important in dieta noastra”, spune Jamie Oliver.

Daca va decideti sa urmeze o dieta vegetariana, e bine sa se aplice aceleasi principii pe care le-ar aplica orice dieta sanatoasa echilibrata: sa se mananca o multime de diferite fructe si legume, cereale integrale, nuci, seminte, leguminoase, si sa limiteze zaharoasele si alimentele grase pentru a va asigura ca obtinereti toate substantele nutritive care o dieta vegana o poate aduce.

Share.

Leave A Reply