Ghid de cumparaturi pentru… silueta ta

0

Ce gresim atunci cand mergem la cumparaturi? Ispititi de marfa, ne umplem caruciorul. Ajunsi acasa, ca sa ne justificam banii cheltuiti, mancam cat trei!

Inainte de cumparaturi, planificati-va meniu pentru o saptamana intreaga

Specialistii in nutritie ne atrag atentia: atunci cand mergem la cumparaturi trebuie sa avem planificat un meniu, de preferat, pentru o saptamana intreaga! Acesta trebuie sa respecte cele trei mese principale ale zilei si combinatiile care sa asigure aportul de calorii necesar bunei functionari a organismului. De cele mai multe ori mancam mai mult decat este necesar, in combinatii nepotrivite, astfel nu este de mirare ca obezitatea si supraponderea sunt probleme de sanatate tot mai acute.

La cumparaturi, alegeti alimentele care sa ne asigure necesarul caloric zilnic

Pentru a evita probleme serioase de sanatate, trebuie sa fim foarte atenti la produsele pe care le cumparam. Cea mai simpla metoda, cand mergem la cumparaturi, este sa citim eticheta. Este important sa alegem alimentele care sa ne asigure necesarul caloric zilnic. O dieta bogata in fructe si legume proaspete, produse cerealiere, lactate, precum si consumul regulat de peste, carne bogata in proteine, poate ajuta la prevenirea problemelor de sanatate. O dieta echilibrata este totodata un prim pas in prevenirea diabetului zaharat, o boala care afecteaza tot mai multi romani.

Ce trebuie sa evitati

Legat de cumparaturi, este extrem de important ca in rutina noastra zilnica sa reusim sa respectam cele trei mese principale si doua-trei gustari. Meniul zilnic trebuie sa fie echilibrat caloric, sa contina toate elementele nutritive in proportii adecvate. Trebuie evitate grasimile sau glucidele rafinate, orele nepotrivite de masa si portiile mari de mancare. Nu exista alimente sau bauturi interzise, cheia unui regim alimentar de succes este consumul cu moderatie, in portii mici!

Specialistii recomanda alimentele bogate in glucide complexe si fibre (produsele cerealiere), bogate in vitamine, saruri minerale, apa ( fructe si legume), precum si proteine, grasimi polinesaturate si monosaturate (lactate, carne peste, oua, leguminoase, nuci). Atentie, deci, cu ce va umpleti cosul la cumparaturi!

Repercursiunile unei regim alimentar haotic si dezechilibrat

Medicii specialisti trag un semnal de alarma cu privire la consecintele unui indice de masa corporal crescut. Efectele unui IMC mare ajung pana la depresie, dezvoltarea starilor nevrotice, precum si risc de suicid. Din punct de vedere social, intervine izolarea, discriminarea si o igiena corporala precara.

Avand in vedere toate repercursiunile unei regim alimentar haotic si dezechilibrat, informarea corecta, din surse specializate, este absolut necesara pentru imbunatatirea stilului de viata, pornind de la obiceiurile gastronomice pana la activitatile sociale desfasurate zilnic. Pentru armonia organismului, acesta trebuie sa fie in stare de echilibru metabolic, adica aportul energetic din diversele alimente ingerate sa fie egal cu consumul energetic. In acest sens, incurajarea activitatii fizice zilnice este o prioritate.

Share.

Leave A Reply