VIDEO: Invatati sa hraniti copiii sanatos, cu medicul nutritionist, Lavinia Bratu

0

Cum invatatam sa hranim copiii sanatos? E o intrebare frecventa. Cum trimit copilul la scoala? Cum il imbrac, dar, cel mai important: ca sa ii dau sa manance? Ca parinti, tine de puterea noastra de convingere, sa inducem copiilor placerea de a se hrani cu alimente naturale, sanatoase.

Copiii au si dezvolta o activitate intelectuala, pe langa cea fizica, ar fi bine sa aibe ceva “viu”

“Dimineata cred ca este foarte important sa ne gandim ca inainte de a pleca la scoala si de a porni o activitate intelectuala, pana la urma, copiii au si dezvolta o activitate intelectuala, pe langa cea fizica, ar fi bine sa aibe ceva “viu”, ceva care sa le asigure un glucid bun pentru creier si pentru buna desfasurare a sistemului intelectual nervos si cel mai bun sfat este, dimineata sa le serviti un suc proaspat de fructe sau legume: marul, morcovul sunt extrem, extrem de importante si de pretioase. Dupa acest suc de legume, in piramida trofica este bine plasata partea de cereale, bine reprezentata partea de cereale, insa nu ma refer la cerealele din comert, nu ma refer la cele care sunt indulcite cu zahar sau colorate. Nu, ma refer la cerealele integrale, ma refer la niste fulgi de germeni de cereale, dezhidratati, de exemplu. Foarte putina lume stie despre acesta. Au fost descoperite de catre un roman si a luat chiar si premiul intai, in Elvetia, in 2008. Sunt niste cereale care, intr-adevar, dau organismului ceea ce el are nevoie. Caloriile si nutrientii sunt intr-o sinergie care au un rol si au un efect bun pentru organism.

child-foods

Sa nu plece copiii la scoala, fara sa serveasca ceva “viu”, astea este foarte important. Si cand spun “viu”, ma refer la fructe sau legume. Legumele, e greu de introdus dimineata in program, insa sucul de fructe putem sa il facem foarte simplu, atat pentru noi, pentru intreaga familie, cat si pentru ei. Apoi, un iaurt cu niste fructe va fi intotdeauna o combinatie buna sau un lapte vegetal. Pledez pentru laptele vegetal, un lapte ce cocos, un lapte de migdale. Un lapte vegetal cu aceste cereale de care va povesteam, plus un pumnut de fructe uscate, poate chiar puse de seara in frigider. Ele vor fi sub forma unei budinci, la care putem adauga poate putina scortisoara, poate putem adauga putina pudra de cacao bio si am facut un mic-dejun sanatos si satios  pentru copiii nostri”, a spus Lavinia Bratu – medic nutritionist.

child-foood

La scoala, cele mai importante, din punctul de vedere al alimentatiei copiilor, sunt pauzele.

In prima pauza, invatati copiii sa bea apa

“Apa este esentiala. In prima pauza, invatati copiii sa bea apa. In pauza mare, invatati copiii sa scoata o banana sau un mar din geanta si sa le manance cu bucurie. In a treia pauza, din nou, sfatuiti-i sa bea apa. Este foarte important aportul acesta de apa, pentru buna lor functionare si hidratarea este importanta si, de asemenea, la fel cum unui adult ii este necesar, practic, in prima parte de zi, sa manance cat mai multa hrana “vie”, si copiii au nevoie de aceste enzime, de aceasta hrana vie, pentru buna lor stare.”, a spus Lavinia Bratu – medic nutritionist.

Dar ce nu este indicat sa le dam de mancare copiilor, mai ales in prima parte a zilei?

child_food

Gustari “vii” pentru copiii din zilele noastre

“Daca le dam dimineata niste omleta sau o sunca sau o proteina de origine animala, s-ar putea ca dupa vreo ora-doua, organismul sa aibe nevoie de foarte multa energie, ca sa proceseze aceasta hrana si s-ar putea sa nu-I invioram, ci sa le scadem putin randamentul. Mare, mare atentie. Proteina animala sa fie la pranz, sa fie seara.

copiii

Dimineata pledez si am si experienta mea de mama si, in plus, merg pe la scoli, vorbesc cu parinti, vorbesc cu copiii… sa stiti ca lururile acestea sunt valabile. Un pumnut de seminte, de exemplu, de nuci, de migdale, de caju, floarea-soarelui, cu un pumnut, poate, de smochine, de prune uscate sau de stafide, ce le place copiilor, puse, toate, intr-o caserola micuta, draguta, poate reprezenta o gustare foarte chic, pentru copiii actuali, intr-o pauza, la scoala.”, a spus Lavinia Bratu – medic nutritionist.

GALERIE FOTO:

Share.

Leave A Reply