Mancarea de post – ce si cum: evitati greselile!

0

Multi aleg sa tina post, insa greselile se tin lant! Iata recomandarile nutritionistilor – ce sa mancam, cum sa preparam mancarea, ce sa evitam!

Cum sa facem ca mancarea de post sa nu ingrase, dar nici sa nu slabeasca

Regula de baza este de a sti, in perioada de post, in ce cantitate si cum sa consumam alimentele de origine vegetala, precum soia, ciuperci, mazare, linte, in asa fel incat alimentatia sa ne ofere un aport caloric echilibrat, care sa nu ingrase, dar nici sa nu slabeasca. Iata cateva exemple de alimente recomandate pentru meniurile de zi cu zi din perioada postului, care asigura detoxifierea corpului.

Mancare de post pentru micul dejun

Pentru micul dejun, fie alegem iaurturi si lapte din soia, fie optam pentru fulgi cu ceai si paine prajita. Tot la micul dejun, in perioada de post, putem alege salata de vinete, zacusca sau humus, evident in cantitate adecvata si cu un adaos de ulei minim. Bineinteles, nu vor lipsi fructele, insa atentie la calorii: nu se vor depasi 3-4 fructe pe zi.

Mancare de post, la pranz

Masa de pranz ne ofera cea mai mare varietate de alimente si in perioada de post. Astfel, putem gati ghiveciuri de legume, mancare de mazare si fasole sau preparate pe baza de orez cu legume. Este exclusa ceapa prajita in pregatirea lor. Tot pentru pranz, sunt recomandate si legumele la gratar sau fierte. Atentie in mod special la prepararea cartofilor, unul dintre alimentele de baza pentru post: consumati cartofi copti sau fierti, in schimbul celor prajiti, care contin de trei-patru ori mai multe calorii, in aceeasi cantitate.

Mancare de post: cum ar putea arata cina

Seara, pentru cina, avem la indemana o bogatie de salate, in diverse combinatii, asezonate pentru gust cu condimente si branza din soia. Cel mai indicat este tofu natural, nu cel in ulei sau foarte sarat.

Ce sa nu faceti de post! Greseli frecvente

Anumite obiceiuri ce pot dauna sanatatii! Prima greseala se refera la consumul in exces. Pentru ca mancarurile de post nu sunt foarte satioase, avem tendinta sa le consumam in cantitati mari: astfel se explica faptul ca, desi respecta tot postul, multe persoane se ingrasa in aceasta perioada!

Atentie la consumul de ulei si sare! Mancarea de post nu are gust, de aceea adaugam ceva mai multa sare cand gatim, aliment extrem de periculos in special pentru varstnici. De asemenea, riscam sa folosim uleiul in cantitati peste limita permisa in acesta perioada, la salate, zacusca, ghiveci si alte mancaruri gatite. Uleiul se pune din lingura, nu direct din sticla, iar de obicei este suficient una singura.

Pentru a evita riscul imbolnavirii sau agravarea unor afectiuni de care suferim, nu se recomanda postul negru. Un motiv este pierderea de substante nutritive si de calorii din organism. De asemenea, postul negru poate agrava starea de sanatate a persoanelor care sufera de diabet, gastrita, enterocolita, ulcer sau anemie. Postul normal poate fi de asemenea periculos pentru persoanele care sufera de afectiunile mentionate mai sus si nu este recomandat pentru varstnici si copii. Totodata, nu se va considera postul ca o modalitate de slabire si nu trebuie confundata aceasta perioada cu o cura de slabire.

Nutritionistii atrag atentia si asupra produselor de post din supermarketuri sau de tip patiserie. Unele nu numai ca sunt periculoase, insa majoritatea nu indeplinesc conditiile de baza traditionale a ceea ce inseamna, de fapt, postul. Astfel, cea mai buna mancare de post este cea preparata acasa.

Share.

Leave A Reply