Cum ne pregatim pentru masa de Craciun si de Anul Nou – Sfaturile Nutritionist-Dietetician Anisia Vorinca

0

Suntem in Ajunul Craciunului, in febra pregatirilor de a sarbatori crestineste taina Sfintei Nasteri a Mantuitorului Iisus Hristos!

Astazi doresc sa va ofer cateva idei care sa va ajute sa consumati in tihna bucatele culinare ale acestor zile.

In primul rand, nu luati masa singuri, nu stati singuri de sarbatori. Mergeti la parinti, la rude, la prieteni, la cunostinte sau invitati-i la voi acasa. Mergeti la colindat. Luati masa in liniste, bucurandu-va de timpul petrecut cu cei dragi.

Pentru cei care ati tinut post, faceti tranzitia lent, pentru a nu va periclita starea de sanatate. Ganditi-va ca nu vreti sa ajungeti de urgenta la spital din cauza unei crize de fiere, atac de guta sau pancreatita.
Aveti mereu in vedere sa echilibrati orice aliment consistent, mai greu de digerat, precum carnea, preparatele proaspete de porc, sarmalele, cu legume, multe legume, atat bland gatite, cat si crude sau cu muraturi. Putem lasa de-o parte cartofii, caci ii consumam, oricum, mai mereu pe parcursul anului.

Consumati o salata din cruditati (salata verde, spanac, ruccola, ceapa verde, usturoi, morcovi, telina, sfecla rosie, varza etc.) la fiecare masa principala si nu faceti combinatii grele in cadrul aceleasi mese.

Putem inlocui cateva ingrediente nesanatoase din retetele obisnuite cu altele sanatoase: faina alba cu cea integrala; zaharul alb cu cel brun sau cu extract de stevia; uleiul rafinat de floarea soarelui pentru maioneze cu ulei extravirgin de masline; margarina sau untul cu ulei de cocos, unt de cocos, unt de cacao; cacao cu pudra de roscove, laptele de vaca cu lapte vegetal de soia, orez, caju, migdale; smantana de vaca cu cea de caju, orez sau soia; vegeta cu diverse condimente si ierburi aromatice; sucuri din comert cu sucuri facute in casa, chiar si cu apa minerala si putin suc de fructe, vor iesi precum cele pe care deja le cunoastem.

Va asigur ca preparatele vor fi foarte bune si sunt mult mai sanatoase.

Alegeti sa gatiti la cuptor, in oala de lut, in slow-coocker si la aburi, fara sa mai adaugati grasime, eventual la scoatera din cuptor, pentru a da o aroma de final.

Incepeti-va ziua cu fructe sau sucuri proaspete din legume, frunze verzi si fructe, astfel incat sa va pregatiti putin sistemul digestiv pentru mesele care urmeaza. Nu consumati insa fructe dupa mesele copioase, caci va fi un dezastru pentru digestie. Balonare, gaze, dureri de stomac, chiar diaree.

Beti un ceai digestiv de menta, musetel, galbenele, sunatoare, ceai verde, de ghimbir, dupa mesele copioase.

Bucurati-va de un desert preparat in casa la o gustare, nu imediat dupa masa principala si obligatoriu insotit de un ceai digestiv.

Va puteti chiar ajuta cu suplimente de enzime digestive. Aveti grija sa alegeti niste suplimente de buna calitate care sa contina mai multe tipuri de enzime.

Hidratarea este vitala, consumati deci apa pe tot parcursul zilei, cu 30 minute inainte de masa si la 2 ore dupa masa.

Nu exagerati cu alcoolul! 1-2 portii nu prezinta risc. Savurati-le incet.

Iesiti la aer, imbracati-va bine si mergeti la plimbare. Respirati adanc, aerul proaspat va oxigena celulele noastre.

Din dragoste pentru copii si cu multa responsabilitate, nu ii coplesiti cu dulciuri, invatati-i sa aprecieze sarbatorile intr-un mod autentic.

Daca va veti stradui sa ramaneti in echilibru, va veti simti bine, atat fizic, cat si psihic.

Buna va fie inima si gandul in aceste zile. Sa aveti un Craciun Fericit, implinit in iubire si pace, impreuna cu ai vostri dragi!

Sa intram cu bine in noul an, mai pasnici, mai optimisti, mai determinati in a avea grija de sanatatea noastra! Sa traiti sanatosi, fericiti, La multi ani!

Din respect pentru sanatate,

Anisia

Anisia Vorinca, nutritionist-dietetician, contributor Televiziunea Medicala

Anisia Vorinca este nutritionist-dietetician licentiat, masterand in cadrul programului de
Nutritie Clinica si Comunitara al Universitatii de Medicina si Farmacie “Victor Babes” Timisoara si
membra in Asociatia Dieteticienilor din Romania. Serviciile oferite sunt de consiliere profesionala in
domeniul nutritiei si dieteticii, pentru un stil de viata sanatos, scadere si crestere in greutate,
dietoterapie in functie de afectiune, nutritia femeii gravide, nutritie pediatrica, nutritie geriatrica,
nutritie oncologica, nutritie sportiva, consultanta nutritionala in gradinite si scoli, sustinerea de seminarii si cursuri de nutritie.
https://www.facebook.com/Nutritionist-Dietetician-Anisia-Vorinca-1615743205362524/

Share.

Leave A Reply