Retete sanatoase – lapte de susan

0

In compozitia semintelor de susan se gasesc: proteine, substante grase, vitaminele B, D, E, F, ulei in cantitate mare, pana la 65% iar uleiul contine doua substante specifice (sezamol si sezamolin), fitosterine, esteri si alcooli.

Cuprins:

  1. Generalitati
  2. Semintele de susan – proprietati
  3. Laptele de susan – mod de preparare

Semintele de susan – proprietati

Seminţele şi uleiul de susan au efect emolient, antianemic, laxativ şi puternic afrodisiac natural.

Calitatile medicinale ale susanului sunt cunoscute inca din Antichitate, acesta fiind benefic in bolile respiratorii, in afectiuni intestinale ca diareea si dizenteria, in deranjamente ale ciclului menstrual, in infectii urinare.

Deasemenea, semintele de susan poate ajuta in ameliorarea durerilor de hemoroizi, constipatii, indigestii.

Contribuind la o buna digestie, semintele de susan faciliteaza, totodata, si asimilatia. Se afirma despre semintele de susan ca ar avea efecte si in boli grele, cum ar fi neuroparaliziile.

Cuprul din compozitia semintelor de susan are un rol vital in absorbtia fierului, ajutand astfel la prevenirea si tratarea anemiei.

In plus, el are calitati antiinflamatorii mai ales la nivelul oaselor si incheieturilor. Astfel, alaturi de mangan, care ajuta la mentinerea densitatii oaselor, cuprul ajuta bolnavii cu artrita reumatoida.

Laptele de susan – mod de preparare

Se pune de seara intr-un castron doua linguri de susan si se toarna peste el apa plata, cat sa fie acoperite. Dimineata se strecoara semintele si se pun in blender si se adauga un pahar de apa plata (250 ml).

Se maruntesc semintele bine apoi se strecoara printr-o sita foarte fina sau tifon. Laptele obtinut se poate indulci cu miere sau sirop de agave sau de artar.

ciocolata calda

 

Deasemenea, se poate adauga o lingurita de cacao si miere dupa gust. Se va obtine o bautura foarte sanatoasa cu gust de ciocolata.

Share.

Leave A Reply