11 februarie - Ziua Europeana a Numarului Unic pentru Apeluri de Urgenta 112

11 februarie – Ziua Europeana a Numarului Unic pentru Apeluri de Urgenta 112

0

Daca este 11 februarie este… Ziua Europeana a Numarului Unic pentru Apeluri de Urgenta 112. Uniunea Europeana a introdus numarul unic 112, care poate fi apelat din toate statele membre, tocmai ca, in situatiile de urgenta, acest numar sa fie rapid si usor de retinut.

Pe scurt, despre numarul 112

Apelarea numarului 112 reprezinta o cale rapida de a comunica cu dispeceratele de urgenta in timpul unei situatii de urgenta. Sistemul asigura cooperarea intre agentiile specializate de interventie ale Politiei, Pompierilor, Ambulantei, SMURD şi Jandarmeriei care au obligatia de a asigura interventia la urgente.Sistemul 112 functioneaza la nivelul intregii tari, in toate retelele de telefonie, fixe sau mobile, precizeaza www.112.ro.

Personalul Centrelor de preluare a apelurilor de urgenta 112 este compus din personal specializat care raspunde la apelurile de urgenta 24 din 24 de ore. Ei sunt instruiti pentru a asista apelantii in cazuri de urgenta şi a-i ajuta in cel mai scurt timp posibil. Numarul unic pentru apeluri de urgenta 112 se apeleaza atunci cand este necesara interventia agentiilor specializate de interventie, pentru asigurarea asistentei imediate in situatii in care este periclitata viata, integritatea ori sanatatea cetateanului, ordinea publica, proprietatea publica sau privata ori mediul.

Ce este urgenta, ce nu este urgenta si nu trebuie apelat 112

Pentru a putea aprecia corect daca o situatie este de urgenta, cetateanul trebuie sa raspunda la urmatoarea intrebare: „Este nevoie de asistenta IMEDIATa a Politiei, Pompierilor sau a Salvarii pentru a salva viata, proprietatea sau mediul?” Daca raspunsul este DA, atunci se formeaza 112 şi se comunica operatorului Centrului de preluare a apelurilor de urgenta ceea ce s-a intamplat sau urmeaza sa se intample. Vezi exemple de situatii de urgenta  si ce NU reprezinta urgente.

Studiu de caz: 112 in Teleorman

In 2014, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta ”A.D. Ghica” al judetului Teleorman a gestionat 8.072 de apeluri primite prin 112, fata de 7474 apeluri de urgenta in anul 2013, inregistrandu-se o crestere de circa 21% a acestora.

”Acest serviciu trebuie tratat cu seriozitate de catre cetateni, deoarece, disponibilitate din partea salvatorilor exista, insa resursele sunt limitate si prioritate trebuie acordata vietii, nu unor apeluri false sau nejustificate. Astfel, in anul 2014 s-au inregistrat sapte anunturi false, fata de cinci in anul 2013”, transmite ISU ”A.D. Ghica” de Ziua Europeana a Numarului Unic pentru Apeluri de Urgenta 112.

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.