STUDIU: consumul de oua nu duce la cresterea colesterolului la adolscenti

0

ouaDeși în secolul al 20-lea a fost menținută ideea că persoanele care mănâncă mai mult de două pe săptămână ar putea crește nivelul colesterolului, în ultimii ani, experții au început să infirme acest mit. Acum, un nou studiu a descoperit că adoleslenţii care mănâncă mai multe ouă nu au colesterolul seric mai mare, diferent de cât de multă activitate fizică fac.

Un nou studiu făcut de cercetătorii de la Universitatea din Granada a analizat legătura dintre consumul de oua la adolescenţi şi principalii factori de risc pentru dezvoltarea bolilor cardiovasculare, cum ar fi profilul lipidic, excesul de grăsime corporală, rezistenţa la insulină şi a tensiunii arteriale.

Alberto Soriano Maldonado, autorul principal al studiului, explică: “Profesioniştii din sănătate în mod tradiţional au insistat că consumul de oua creşte nivelul colesterolului, astfel încât în ​​ultimele decenii, a existat o tendinţă de a limita consumul de ouă, susţinut de către diverse organizaţii de sănătate publică.”

Cu toate acestea, cele mai recente cercetări sugerează că creștere colesterolului este mai afectată de aportul de grăsimi saturate și grăsimi trans – prezente în carnea roşie, produsele de patiserie industriale, etc – decât de cantitatea de colesterol din dietă.

Rezultatele acestui studiu, care a implicat nouă țări, a demonstrat că a manca o cantitate mai mare de ouă nu este nici legat creştrea colesterolului seric, nici de sănătatea cardiovasculară la adolescenţi, indiferent de nivelul lor de activitate fizică.
“Concluziile, publicate în reista NUTRICION Hospitalaria , confirmă studii recente la adulți sănătoși care sugerează că un aport de până la şapte ouă pe săptămână nu este asociată cu un risc crescut de a dezvolta boli cardiovasculare “, spune Soriano.
Ca urmare, autorii sugerează revizuirea recomandărilor nutriţionale pentru adolescenţi, deși adaugă că ar fi util să se efectueze cercetări similare pe un grup eșantion cu un consum şi mai mare de ouă.
“Oul este un aliment ieftin, care este bogat în proteine ​​de foarte mare calitate, minerale, folati si vitamina B. Astfel, se poate furniza o cantitate mare de substanţe nutritive necesare pentru dezvoltarea optimă la adolescenti,” potrivit cercetătorului.
În 1973, American Heart Association recomandă limitarea consumului de ouă la un maxim de trei ori pe săptămână, o idee care a fost acceptată de către experți în domeniul sănătății de mulţi ani. Cu toate acestea, deși majoritatea alimentelor bogate în colesterol sunt, de obicei, de asemenea, bogate în grăsimi saturate, un ou de dimensiuni medii conține 200 miligrame de colesterol, dar are mai multe grasimi nesaturate decât grăsimile saturate și are doar 70 de calorii.
Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.