Alimente bune pentru silueta si pentru... inima

Alimente bune pentru silueta si pentru… inima

1

Legume si fructe bune pentru silueta, bune si pentru inima! Continutul acestor alimente in vitamine si minerale le recomanda in cazul afectiunilor cardiovasculare si nu numai. Aceste alimente nu ar trebui sa lipseasca de pe masa atunci cand lupti cu kilogramele si vrei sa-ti pastrezi sanatatea.

Alimente valoroase – rosiile

Rosiile contin unele substante care se gasesc cu precadere in continutul lor, fiind mai putin intalnite in restul legumelor. Rosiile contin vitamine, minerale, dar si antioxidanti specifici, astfel incat actioneaza protectiv asupra aparatului cardiovascular, intarind integritatea vaselor, se arata intr-un material difuzat de DSP Constanta.

Alimente valoroase – cartofii dulci

Au indicele glicemic mic, ceea ce inseamna ca nu cresc imediat nivelul glicemiei din sange. Au vitamina A, licopen si fibre care mentin inima sanatoasa. Nu adaugati peste ei dressinguri dulci, bogate in calorii. Folositi scortisoara si suc de lamaie.

Alimente valoroase – fasolea

Are un continut ridicat in vitamine din complexul B, fiind utila si pentru persoanele cu afectiuni nervoase, cu amorteli ale membrelor sau degetelor, pareze si hemipareze. Fasolea are si un indice glicemic mic, la fel si mazarea.

Alimente valoroase – ardeiul

Ardeiul este bogat in: vitamina B6, vitamina C, niacina, potasiu si fibre. Este ideal pentru salate.

Alimente valoroase – vegetale verzi

Bune pentru silueta, bune si pentru inima. Contin potasiu si magneziu care regleaza tensiunea sangelui. In plus, au luteina, fibre, vitamina A si antioxidanti.

Alimente valoroase – morcovii

Contin un tip de fibre solubile, regasit de altfel si in fulgii de ovaz, care scade colesterolul.

Alimente valoroase – pestele

Pestele contine cantitati reprezentative de acizi grasi omega 3 si omega 6, esentiali pentru metabolismul lipidic, fiind implicati in protectia fata de ateroscleroza. De asemenea mai contine zinc in cantitati mai mari decat alte alimente, dar si Vitamina D. Se recomanda sa mancati peste de minimum doua ori pe saptamana.

Alimente valoroase – cerealele

Fulgii de cereale din boabe strivite, neprocesate, dar mai naturali, sunt cei mai buni. La micul dejun, cu lapte, vor asigura de la inceput un dublu aport: de vitamine din complexul B in care cerealele sunt cele mai bogate, dar totodata si de calciu, proteine si vitamine din lapte. Desigur, cerealele prezinta si o veritabila sursa de dulce bun, continand glucide cu absorbtie lenta care energizeaza organismul.

Alimente valoroase – afinele

Afinele imbunatatesc vederea, cresc capacitatea de lupta a sistemului imunitar, au proprietati antiinflamatorii, tonifiante, detoxifiante, contin betacaroten, vitamina K , folat, calciu, magneziu, mangan, potasiu, flavonoizi, polifenoli, vitamina C din belsug si multe fibre. Contin antocianin.

Alimente valoroase – migdalele

Contin acizi grasi omega 3 si omega 6, la fel ca pestele si uleiul de masline, vitamina E in cantitati mari, dar si proteine, minerale, vitamine si alte substante active. Combinatia de nutrienti continuta de migdale este speciala si nu se gaseste cu usurinta in alte alimente.

Alimente valoroase – portocalele

Portocalele contin pectina si potasiu. Potasiul scade tensiunea sangelui.

Alimente valoroase – ciresele

Ciresele contin o substanta numai buna pentru inimile noastre: antocianin – care mentine vasele de sange sanatoase.

Share.

1 Comment

  1. Pingback: Retete sanatoase – supa crema de broccoli • VoxMedical | Viata si sanatate

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.