Avem cel mai bun centru de preluare apeluri de urgenta 112 din UE!

0

Centrul 112 Bucuresti-Ilfov al Serviciului de Telecomunicatii Speciale a primit premiul pentru Cel mai bun centru de preluare apeluri de urgenta 112 din UE! Distinctia a fost acordata in cadrul Galei anuale a Asociatiei Europene a Numarului de Urgenta.

Gala Premiilor 112 este singura festivitate de acest gen din Europa ce are menirea de a recompensa contributiile remarcabile in domeniu. Acest eveniment unic aduce in atentia publicului performantele exceptionale ale organizatiilor si cetatenilor care se straduiesc sa salveze vieti. La evenimentul desfasurat anul acesta la Bucuresti au participat aproximativ 400 de reprezentanti ai serviciilor de urgenta, ai organizatiilor internationale, institutiilor europene sau ai furnizorilor de solutii.

Este al cincilea premiu international primit de catre STS ce vizeaza administrarea si dezvoltarea Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta din Romania, dupa cele primite in 2009, pentru cea mai buna campanie de educare – informare din Uniunea Europeana, in 2012, pentru salvare remarcabila, in 2013 – pentru cea mai buna campanie de educare–informare din Uniunea Europeana, in 2014, pentru cea mai buna reforma din Uniunea Europeana – Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta din Romania.

Romania, in top la utilizarea numarului unic de urgenta 112

Potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, Romania se situeaza printre statele membre cu cei mai buni timpi de reactie (sub 10 secunde).Timpul mediu de reactie este de 3,68 secunde si este inregistrat in cazul a 94,63% dintre apelurile la numarul 112.in ce priveste localizarea apelantilor, aceasta se face in proportie de 97,20% pentru retelele de telefonie fixa si de 99,27% pentru cele de telefonie mobila.

in urma campaniilor de informare, numarul de apeluri false a scazut in ultimii ani cu aproximativ 25% si se situeaza la circa 65 de procente, inscriindu-se in media inregistrata la nivel european. tara noastra face parte dintre cele cinci state membre care reprezinta exemple de buna practica.

112 in Europa si Romania – scurt istoric

Numarul pan-european de urgenta 112 a fost creat in 1991. In aprilie 2005, Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta 112 a devenit operational in toata Romania. Incepand cu anul 2008, 112 este singurul numar care poate fi folosit de pe orice telefon fix sau mobil pentru a beneficia, gratuit, de serviciile de urgenta (ambulanta, pompieri si politie) in orice tara a Uniunii Europene.

Numarul unic pentru apeluri de urgenta 112 trebuie folosit doar atunci cind este necesara interventia agentiilor specializate de urgenta, pentru asigurarea asistentei imediate in situatii in care este periclitata viata, integritatea ori sanatatea cetateanului, ordinea publica, proprietatea publica sau privata ori mediul, transmite STS.

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.