Beneficiile consumului de Broccoli

Beneficiile consumului de Broccoli

1

broccoliBroccoli este considerat superalimentul sănătăţii şi al detoxifierii. El prezintă nutrienţi, vitamine şi minerale care scad colesterolul rău în organism şi echilibrează metabolismul lipidelor.

De asemenea, broccoli este bogat în fibre, acestea având rol în detoxifierea colonului, în combaterea constipaţiei şi a problemelor digestive.

Broccoli are remarcabile proprietăţi anticancer

Cercetătorii de la Şcoală universitară de medicină Johns Hopkins au reuşit să izoleze din compoziţia acestei legume un izotiocianat numit sulforafan. Aceste izotiocianate pe care le conţine broccoli sunt substanţe puternice care lupta împotriva cancerului. Ele stimulează anumite enzime produse de ficat ce neutralizează la rândul lor efectele agenţilor care provoacă cancerul. Totodată, broccoli conţine şi anumiţi flavonoizi şi fitonutrienti esenţiali care protejează împotriva anumitor forme de cancer precum cancerul de colon, cancerul de prostată, cancerul la sân şi cancerul pancreativ.

Broccoli conţine multă vitamina C

O ceaşcă de broccoli mărunţit conţinând echivalentul de vitamina C pe care l-ar furniza o portocală. În plus, preparat la aburi, broccoli ajuta la scăderea colesterolului rău. Acelaşi efect îl are şi cel crud, chiar dacă nu în procent atât de mare.

Broccoli este un foarte bun antiinflamator

Mai mult, în broccoli găsim şi o cantitate considerabilă de kampferol, un flavonoid cu proprietăţi speciale în diminuarea efectelor alergenice ale diverselor substanţe asupra organismului nostru. Aceeaşi substanţă este considerată a fi răspunzătoare pentru proprietăţile antiinflamatorii unice de care se bucura broccoli În mod firesc, cercetările actuale legate de această legumă tind să includă broccoli în lista alimentelor hipoalergenice.

Broccoli ajută la regrarea tensiunii

Potasiul pe care îl conţine broccoli ajuta şi la reglarea tensiunii arteriale, dar şi la menţinerea sănătăţii sistemului nervos şi a creierului. În plus, consumarea unei ceşti -2 de broccoli pe zi poate contribui la prevenirea apariţiei pietrelor la rinichi.

Este excelent în cazul femeilor însărcinate şi a persoanelor suferind de diabet

Calităţile remarcabile ale acestei legume verzi şi conţinutul său de acid folic şi vitamina C o recomanda cu precădere şi în cazul femeilor însărcinate. O ceaşcă de broccoli furnizează 24% din cantitatea zilnică de acid folic recomandată, acidul folic fiind extrem de important în sinteza ADN-ului copilului şi în diviziunea celulară răspunzătoare pentru creşterea fetusului. Fără acidul folic, sistemul nervos al fetusului nu s-ar dezvolta corespunzător.

Datorită conţinutului scăzut de fibre şi de zahăr, broccoli este indicat şi în cazul celor care suferă de diabet. Fibrele ajută la menţinerea unui nivel scăzut de zahăr în sânge şi la păstrarea valorilor normale ale insulinei.

sursa: http://www.garbo.ro/

 

Share.

1 Comment

  1. Pingback: Retete sanatoase – supa crema de broccoli • VoxMedical | Viata si sanatate

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.