Consiliere privind ingrijirea nou-nascutului se pot obtine la telefon 116111

0

Incepand din aceasta luna, se poate acorda consiliere privind nevoile si ingrijirea nou-nascutului, apeland gratuit numarul 116111. Asistentii sociali si psihologii de la Telefonul Copilului vorraspunde la intrebarile privind consiliere juridica, psihologica sau pentru cazuri de abuz,

“Telefonul Copilului le raspunde si mamicilor” – consiliere privind ingrijirea nou-nascutului

Asociatia Telefonul Copilului a lansat o campanie de informare si de constientizare adresata mamelor, sub sloganul: “Telefonul Copilului le raspunde si mamicilor”. In acest fel, organizatia neguvernamentala isi propune sa ofere tinerelor mame consiliere despre ingrijirea nou nascutului, ajutandu-le sa inteleaga nevoile acestuia.

Campania se va desfasura in 175 de maternitati din tara, pentru ca femeile sa afle ca pot primi solutii la problemele lor printr-un simplu apel catre 116 111.

“Avand astfel grija de mame, avem grija de copii! Fiecare mama stie ca bebelusul sau are nevoie de ea permanent, dar si ca sotul sau are nevoie de ea, ca trebuie sa se ocupe in continuare de treburile casnice, iar in acelasi timp i se cere sa se intoarca mai repede la birou. Asa incat trebuie sa faca fata cumva tuturor acestor nevoi, chiar daca uneori simte ca e la capatul puterilor. Telefonul Copilului 116 111 vine sa o asculte si sa-i ofere sfaturile de care are nevoie pentru a trece mai usor prin perioada de acomodare “, a declarat Catalina Florea, director executiv al Asociatiei Telefonul Copilului si deputy regional representative Child Helpline International.

Orice mama poate sa ceara consiliere apeland gratuit 116111

Orice mama din Romania poate sa contacteze linia telefonica de asistenta 116111 pentru informatiile traditionale privind protectia drepturilor copilului si a familiei, dar si pentru nelamuriri legate de dezvoltarea relatiei copil – parinte / parinti pe etape de varsta, dezvoltarea abilitatilor de viata ale copiilor de-a lungul etapelor de dezvoltare, educatia copiilor inca din stadiul de bebelusi, depresia post-partum, iar din punct de vedere juridic mamele pot obtine informatii in concordanta cu legislatia in vigoare referitoare la: obtinerea certificatului de nastere, concediul pre si post natal, concediul maternal, indemnizatia de crestere a copilului, concediul paternal, dar si orice alte informatii din spectrul protectiei drepturilor copilului si familiei.

In 2013, la linia telefonica de asistenta gratuita 116111 au beneficiat de informare si consiliere specializata 2.176 de mame, cele mai multe solicitand sprijin pentru cazuri de abuz asupra copiilor (660), consiliere juridica (318) si consiliere psihologica (304).

“Referitor la problemele legate de abuz, mamele au sesizat in principal violenta fizica (41,97 la suta), abuzul emotional (26,53 la suta) sau forme ale abuzului sexual si trafic de minori (11,81 la suta). In ceea ce priveste consilierea juridica, 58,49 la suta dintre mame au sesizat situatii de incredintare a copilului, dreptul la vizita, parasirea tarii cu un minor, recunoasterea paternitatii, dreptul copilului la pensie alimentara, mentinerea legaturilor personale, iar 41,51 la suta au avut nevoie de informatii privind dreptul la concediul de crestere a copilului, indemnizatia de crestere a copilului pana la un an, respectiv doi ani, drepturile copilului privind alocatia de stat, inregistrarea tardiva a nasterii, obtinerea certificatului de nastere, pensia de urmas a copilului”, se mai arata intr-un comunicat transmis agentiei MEDIAFAX.

Telefonul Copilului mai precizeaza ca dintre mamele care au au avut nevoie de consiliere psihologica, 85,52 la suta aveau nevoie de sprijin privind dezvoltarea relatiei copil – parinte / parinti, iar 14,48 la suta, pentru depresii, tulburari de comportament ori anxietati ale copiilor.

sursa

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.