Cum putem avea un par sanatos?

Cum putem avea un par sanatos?

0

Pentru a avea un par sanatos este nevoie sa fie lubrifiat, asemenea altor parti ale corpului. Dar cand vine vorba de par, multe dinte noi ii facem mai mult rau, in incercarea de a-l ajuta sa fie mai sanatos.

Sunt multe persoane pentru care samponul este un produs ce trebuie folosit la fel de des ca si pasta de dinti: au nevoie de el zilnic! Ei bine, lucrurile nu ar trebui sa stea chiar asa.

Sunt si persoane care constata ca podoaba lor capilara are la fel de mult volum si straluceste la fel de tare chiar daca nu se spala pe cap in fiecare zi (aceste persoane apreciaza faptul ca nu sunt nevoite sa aplice zilnic pe par un produs plin de chimicale).

Pe de alta parte, daca faci parte dintre cele pentru care spalatul pe cap este o experienta extrem de relaxanta si placuta, atunci poate ca beneficiile acestui spalat se vad mai mult in dispozitia ta generala decat in curatatul parului, asa ca nu o sa insist sa renunti la aceasta placere zilnica. Totusi, iti voi recomanda ca din cand in cand sa renunti la sampon atunci cand iti uzi parul si sa folosesti doar balsam.

Lumea crede in general ca tot ce poate sa faca pentru a-si proteja parul este sa se spele bine pe cap si sa stea departe de foarfecele rauvoitoare.

Realitatea este ca exista multe lucruri pe care le poti invata pentru a te asigura ca faci cam tot ce trebuie pentru parul pe care il ai si ca sa il ai in continuare.

Mentine o buna igiena a parului

Aproape tot ce ii faci parului tau risca sa il distruga: il ataci cu aer fierbinte, il decolorezi si il vopsesti. Temperatura ridicata a uscatoarelor de par fac ca apa din cuticule (stratul exterior al firului de par) sa formeze bule de aer care, sub tensiune, rup firul de par. Varfurile se despica atat de dezagreabil, incat pe termen lung vei ajunge sa ai nevoie de tratamente de reparare a parului in fiecare saptamana.

De aceea, cel mai bine ar fi sa absorbi apa din par cu un prosop uscat, iar daca vei neaparat sa folosesti un uscator, alege cea mai joasa temperatura. Parul este extrem de vulnerabil cand este ud si ar trebui tratat cu aceeasi grija cu care te porti cu o bluza de matase: nu-l intinde cu placa de indreptat si nu-l supune unor temperaturi extreme.

De asemenea, o idee buna ar fi sa folosesti o perie cu par moale sau cu dinti rotunjiti, care maseaza pielea scalpului, fara sa faca rau firului de par.

Si, cu riscul de a te plictisi, cand e vorba de vopsit, decolorat si suvite roz-aprins, e valabila o fraza pe care ai auzit-o de foarte multe ori pana acum: esti bine asa cum esti!

Examineaza-ti samponul

Rutina ta de zi cu zi la dus? Te uzi, iti samponezi parul, il clatesti, adaugi balsam, te speli pe corp, clatesti balsamul si pielea apoi te usuci. Din pacate, nu este tocmai corect.

La intrebarea “cat de des te speli pe cap?” nu exista un singur raspuns corect. In functie de activitatile pe care le ai peste zi, de cat de des folosesti produse pentru coafat si de tipul tau de par, te speli pe cap mai des sau mai rar. Daca ti se usuca prea tare parul atunci cand il speli zilnic, incearca sa te speli o data la doua sau chiar la trei zile. Dar daca ai parul foarte gras e posibil sa fii nevoita sa te speli chiar si de doua ori pe zi.

De aceea, samponul tau nu poate sa fie un produs plin de substante nocive podoabei capilare. Daca il folosesti des, acesta trebuie sa aiba un pH neutru, care nu este agresiv si, de preferinta, sa contina substante naturale, benefice tipului tau de par (citeste mereu etichetele!).

Ramai pura

Nu numai apa pe care o bei ar trebui sa fie lipsita de toxine. Si apa de la dus ar fi bine sa fie microbiologic pura. Nu e cazul sa te speli cu Evian, dar ai putea sa instalezi un filtru special care sa retina clorul din apa.

Clorul nu se gaseste numai in apa de la piscina, ci si in apa de la robinet si usuca parul (si pielea) extrem de tare. Mai mult decat atat, clorul nu numai ca-ti usuca podoaba capilara, dar se transforma intr-o toxina mult mai toxica, triclormetan (cloroform).

Supravegheata-ti dieta

Nu o sa-ti recomand sa iti masezi scalpel cu somon, dar acizii grasi Omega-3 care se gasesc in peste, uleiurile de peste sau suplimentele DHA din alge sunt principala componenta nutritiva care face parul stralucitor.

Alte alimente recomandate? Nuci, seminte de in, avocado, sardine, oua, lapte (degresat) si ceai verde!

sursa

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.