Inca un ”meci” intre Societatea Nationala de Medicina Familiei si Casa Nationala de Asigurari de Sanatate! Tema ultimei dispute e legata de blocarea si deblocarea cardurilor de sanatate. Cei de la SNMF acuza ca pacientii sunt plimbati, pentru deblocare, intre furnizori si medicul de familie, iar acesta din urma isi pierde din timpul alocat consultatiei medicale pentru tot felul de proceduri!
Nu numai medicii de familie pot activa cardul
Legea spune ca bucata de plastic care a agitat spiritele in Sanatate – cardul national de sanatate poate fi activat dupa 1 februarie de catre orice furnizor de servicii medicale aflat in contract cu casele de asigurari, cu ocazia solicitarii unui serviciu medical, nu numai de catre medicii de familie. ”Consideram normal sa fie evitate deplasarile inutile ale pacientilor pentru activarea cardurilor”, cere Societatea Nationala de Medicina Familiei.
Cand se blocheaza cardul – ce spune CNAS
“Cardul de sanatate se va bloca in situaţia in care codul pin va fi tastat gresit de cinci ori consecutiv. in aceasta situaţie, medicul va telefona la numarul 021 202 69 95 helpdesk, unde se aloca un numar de ticket, si prin e-mail, la adresa suport.ceas@casan.ro, se dau informaţiile privind cardul blocat. Insist, in cazul unui card blocat, corespondenţa se face de catre medic, care si deblocheaza cardul respectiv. Medicul este cel care intervine atunci cand se blocheaza cardul. Adresa de e-mail menţionata la primul raspuns este afisata pe site-ul CNAS”, a afirmat recent presedintele CNAS, Vasile Ciurchea.
Potrivit conducerii Casei Naţionale de Asigurari de Sanatate, pana la 1aprilie 2015 va fi implementata o soluţie unitara de helpdesk la nivel central, pentru optimizarea si simplificarea tuturor procedurilor privind sistemul informatic al CNAS, transmite Mediafax.
Deblocarea cardurilor de sanatate: CNAS, somata sa gaseasca ”solutii tehnice simple si putin cronofage”
Blocarea si deblocarea cardurilor de sanatate ”este o problema serioasa, consumatoare de timp si care poate sa apara la orice furnizor de servicii medicale, in spital, in ambulator, la medicul de familie”, socoteste SNMF.
Societatea Nationala de Medicina Familiei solicita CNAS sa gaseasca ”solutii tehnice simple si putin cronofage” pentru deblocarea cardurilor de sanatate. ”Este necesar ca orice furnizor in contract cu casele de asigurari sa poata debloca cardul daca apar astfel de probleme. Ar fi absurd sa plimbam pacientii pentru deblocare intre alti furnizori si medicul de familie si sa ingradim accesul la serviciile necesare!”, este opinia societatii care reprezinta medicii de familie, condusa de dr. Rodica Tanasescu.
SNMF considera inacceptabil scenariul prezentat de CNAS, in care medicul este cel care va fi obligat sa consume din timpul consultatiei medicale de care pacientul are nevoie, pentru a apela telefonic un help-desk, pentru a obtine un ticket si pentru a scrie e-mailul cu datele cardului blocat catre serviciul de asistenta tehnica a cardului.
”Desi CNAS afirma ca orice furnizor poate activa cardurile, deci si debloca, este nevoie ca CNAS sa implementeze si din punct de vedere tehnic aceste lucruri. Deocamdata, desi au trecut deja doua saptamani de la 1 februarie, doar aplicatia CNAS pentru medicii de familie permite activarea si deblocarea cardurilor”, au observat cei de la SNMF, care cer respect pentru timpul pacienţilor si al medicilor!
1 Comment
Pingback: Semnal de alarma tras de CJAS Timis | Asociatia Medicilor de Familie Mures