Despre dietă, altfel: metode de a reduce porțiile de mâncare (VIDEO)

1

Metode de reducere a porțiilor de mâncare, legate de mărimea farfuriei, vesela roșie, o oglindă și poze, multe poze! Nutriționistul Maria Varga oferă câteva sfaturi, simplu de aplicat, care pot să ne ajute să mâncăm mai puțin, mai sănătos, să dăm jos kilograme, să ne menținem greutatea.

”Din anii ’50 până acum, în 2014, porțiile de mâncare au crescut de două, trei ori. Și atunci este firesc să revenim la porțiile pe care le mâncau buniciii noștri. Mâncarea a devenit din ce în ce mai nesănătoasă, lipsa fibrelor alimentare nu a mai asigurat sațietate și oamenii au vrut să mănânce tot mai mult ca să se simtă plini. Pe de altă parte, au mâncat mai mult cu ochii, în loc să țină cont de poftă, cât sunt de sătui, de ”chiar am nevoie?”. În primul rând, (metodele – n.r.) se adresează celor supraponderali și obezi, pentru că nu au ajuns să aibă prea multe kilograme mâncând porții mici. În timp, unii dintre ei și-au redus foarte mult porțiile și au ajunsă să mănânce porții foarte-foarte mici și să se îngrașe ulterior. Dar asta este deja o altă problemă…Inițial, au mâncat prea mult și atunci ei trebuie să învețe să mănânce atât cât are nevoie corpul lor”, afirmă nutriționistul Maria Varga, la început, despre metodele de reducere a porțiilor de mâncare.

”(Metodele de reducere a porțiilor de mâncare – n.r.) se adresează tuturor celor care știu că scapă deseori în porții mai mari decât au ei nevoie, ca ulterior să țină două-trei zile sau o săptămână de dietă drastică, chiar de înfometare, și nu este firesc ca acum să ne înfometăm și după aceea să nu mai dăm nimic corpului. Trebuie să fim constanți. Sunt mai multe (metode – n.r.), o să le detaliez pe fiecare în parte”.

portie mancare

Metode de reducere a porțiilor de mâncare – 1: ”În primul și în primul rând, cea mai firească ar fi să schimbăm mărimea farfuriei. Una este să umplem o farfurie așa mare și una este s-o umplem pe cea mai mică. În momentul în care cea mică este plină, normal că avem așa, o fericire, wow, ce mult am mâncat. Dar dacă aceeași porție o pun într-o farfurie mare și vedem acolo așa puțin suntem deprimați: eu sunt la dietă, eu mănânc puțin, sunt veșnic înfometat”.

Metode de reducere a porțiilor de mâncare  – 2: ”O altă metodă ar fi, de exemplu, când bem și știm că bem lichide nesănătoase, ideal ar fi să renunțăm la ele, dar, până atunci, ideal ar fi să folosim în loc de paharele care sunt mici, cu diametru mare, să le folosim pe cele înalte, cu diametru mic, pentru că au volumul, într-adevăr, mai mic”, socotește nutriționistul Maria Varga.

Metode de reducere a porțiilor de mâncare  – 3: ”O altă metodă ar fi să mâncăm gustările nesănătoase, cum sunt alunele prăjite, sărate, covrigei, câte și mai câte, să le mâncăm cu mâna nondominantă. Normal dacă mâncăm cu mâna care nu ne vine la îndemână nu putem să mâncăm așa de mult, nu-i așa de firească mișcarea, pe când cu cea dreaptă, pentru dreptaci, este foarte-foarte ușor și nici nu-și dau seama când termină un bol”

Metode de reducere a porțiilor de mâncare  – 4: ”O metodă ar fi… să punem o oglindă! O oglindă peste tot, în bucătărie sau în camera de zi, unde mâncăm, și să ne uităm la noi. Când ne uităm și vedem cum înfulecăm, normal că bunul simț ne trage de mânecă – ”ho, uită-te la tine, nu se poate, de ce ai ajuns așa”, precizează nutriționistul Maria Varga.

Metode de reducere a porțiilor de mâncare  – 5: ”O altă metodă ar fi să folografiem ceea ce mâncăm, mai ales ceea ce este nesănătos. Și dacă noi tot pozăm și zicem ”și acum am mâncat cartofi prăjiți, și acum am mâncat altceva năsănătos”, la un moment dat conștiința nu ne va lăsa să mai continuăm pentru mult timp”

portie mancare

Metode de reducere a porțiilor de mâncare  – 6: ”O metodă ar fi să folosim veselă roșie. Vesela roșie nu ne induce o stare de relaxare în care să putem să mâncăm foarte mult, este o culoare puțin mai agresivă și nu ne lasă, nu ne vine – dacă punem mâncare pe mai multe farfurii, de mai multe culori, vom vedea că cea de pe vesela roșie se va termina cel mai târziu”

Metode de reducere a porțiilor de mâncare – 7: ”Încă o metodă ar fi să nu mâncăm bufet, deci nu e nevoie să avem pe o farfurie sau pe un platou foarte multe feluri de mâncare, atunci vrem să gustăm din fiecare. Și normal că, firesc, dacă tragem linie, cantitatea va fi mare. Dacă punem două, trei feluri, atunci vom mânca, ok, m-am săturat, de ajuns”, spune nutriționistul Maria Varga.

Metode de reducere a porțiilor de mâncare  – 8: ”Bineînțeles, foarte important, să oprim televizorul când mâncăm. Dacă ne uităm la televizor, creierul nostru nu percepe că el este la masă. Centrul sațietății și al foamei nu este stimulat, pentru că creierul este prea preocupat cu ceea ce vede, cu imaginile de la televizor, să le proceseze. Și atunci nu ne dăm seama că suntem sătui. Auzim că ne spune creierul prea târziu, după prea multă vreme, că deja am mâncat mult mai mult decât ne era necesar”

Metode de reducere a porțiilor de mâncare  – 9: ”Ultima metodă ar fi să mâncăm mai încet, dacă stăm și mâncăm repede, înghițim nemestecat, mâncăm mult mai mult, durează cel puțin zece minute, până la cinsprezece, până ne transmite stomacul semnalul creierului și noi conștientizăm că noi suntem sătui. Dacă noi mâncăm repede, după cinci minute mai putem să mâncăm încă o porție. Și atunci ce ar fi: când mâncăm, punem tacâmul jos, după ce luăm o înghițitură iar punem tacâmul jos și așa îl punem de fiecare dată. Dacă încontinuu, nu mai facem nicio oprire, este firesc că ajungem să mâncăm mult mai mult”, încheie nutriționistul Maria Varga.

A consemnat DELIA SESCU BARBU

Share.

1 Comment

  1. www.mamicamea.ro on

    Am vazut un studiu in care se constatasera ca cei care au au avut restrictii alimentare serioase (foamete, saracie) au trait mai mult si au fost mai sanatosi, probabil organismul cand stie ca are resurse limitate le dramuieste mai bine, face antrenamente pentru a rezista la boli si afectiuni

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.