Dieta mediteraneana – se poate slabi 4 kilograme in 6 ZILE

0

Dieta mediteraneana este cea mai sanatoasa dieta si este bogata in legume, fructe, nuci, masline si peste.

Dieta mediteraneana este importanta pentru sanatatea cardiovasculara dar si pentru sanatatea mentala. In plus, te ajuta sa slabesti sanatos si repede.

Un studiu realizat in Spania, pe 10.000 de subiecti, a aratat ca cei ce adopta o dieta mediteraneana isi injumatatesc riscul de a face depresii.

Cercetatorii de la Instituto de Salud Carlos III, cei care au pus la cale studiul, considera ca dieta actioneaza asupra inimii si asupra creierului intr-un mod asemanator pentru ca bolile cardiovasculare si depresiile au mecanisme similare de dezvoltare.

“Membranele neuronilor sunt formate din grasime, deci calitatea grasimilor pe care le mancam influenteaza, in mod clar, sanatatea neuronilor, iar sinteza substantelor neurotransmitatoare depinde de vitaminele pe care le consumam”, au declarat specialistii spanioli. Ei nu pretind ca ar exista o relatie cauza-efect intre dieta mediteraneana si sanatatea mentala, dar sunt siguri ca exista o legatura intre ele.

Dieta mediteraneana lupta cu multe boli grave

Fie ca au sau nu dreptate, dieta mediteraneana merita adoptata in primul rand pentru beneficiile asupra sanatatii cardiovasculare, acesta fiind cel mai important avantaj al ei: te ajuta sa-ti tii sub control tensiunea arteriala si colesterolul.

Cei care adopta dieta mediteraneana prezinta si un risc mai scazut de cancer, diabet de tipul II, obezitate, Alzheimer si Parkinson. Daca vrei sa slabesti sau doar sa-ti protejezi sanatatea, dieta mediteraneana este ideala, mai ales ca include alimente foarte gustoase.

Locuitorii tarilor mediteraneene consuma multe fructe si legume, nuci, seminte si cereale integrale, branza, iaurt si leguminoase. Principala sursa de grasime este uleiul de masline nerafinat. Proteinele provin din peste si carne de pui, in timp ce carnea rosie este consumata rar.

In Grecia, Spania sau Italia, oamenii mananca alimente grase si le place sa savureze un pahar cu vin. Totusi, nu se ingrasa si nu au probleme de sanatate la fel ca noi pentru ca grasimile pe care le consuma sunt sanatoase, iar portiile sunt rezonabile, atat la mancare cat si la alcool.

Cum poti avea o dieta mediteraneana

  • Mananca multe legume si fructe de sezon.
  • Alege uleiul de masline in locul altor surse de grasimi.
  • Ca sursa de proteine, prefera carnea de peste si pui, leguminoasele (fasole, mazare).
  • Ca sursa de carbohidrati, alege cerealele integrale.
  • Cand simti nevoia unei gustari, mananca nuci, alune, seminte, care contin grasimi bune. Dar nu uita ca oleaginoasele sunt bogate in calorii, deci portiile trebuie sa fie mici.
  • Mananca incet, savurand alimentele, impreuna cu familia si prietenii.
  • In loc de sare, foloseste amestecuri de condimente mediteraneene.
  • Mananca de cel putin trei ori pe zi. Ideal ar fi sa iei cinci mese, trei principale si doua gustari.
  • Mananca peste sau fructe de mare cel putin o data pe saptamana. Macroul, pastravul, somonul, heringul si tonul sunt variantele cele mai sanatoase.

5 alimente din dieta mediteraneana care te ajuta sa slabesti

Broccoli

Ca si ruda ei, varza, broccoli ofera multa vitamina C, potasiu, calciu si fibre, dar si antioxidanti sanatosi.

Naut

Consumat zilnic, alaturi de cereale si legume, nautul aduce un aport semnificativ de proteine de calitate, cu acid folic, calciu, fier si zinc. In plus, nautul are atat fibre solubile in apa, cat si insolubile si antioxidanti care lupta cu cancerul de colon si bolile cardiovasculare.

Vinete

Vinetele nu sunt numai in plin sezon, dar sunt si foarte sanatoase. Pe langa gustul bun si multitudinea de feluri in care le putem pregati (salata de vinete, vinete la cuptor, umplute, bruschete, muscaca, etc), vinetele se pare ca ajuta si in lupta cu anumiti virusi si anumite tipuri de cancer.

Ulei de masline

Super alimentul de baza cand vine vorba de dieta mediteraneana, uleiul de masline este nelipsit din paste, fructe de mare sau salate grecesti. Bogat in grasimi nesaturate si antioxidanti, uleiuld e masline pare sa fie secretul datorita caruia locuitorii zonei mediterane nu prea sufera de boli cardiovasculare.

Creveti si fructe de mare

Fructele de mare sunt alt super aliment folosit des de locuitorii Mediteranei. Proteine de calitate, grasimi sanatoase, aciz grasi omega 3 si omega 6, vitamine din complexul B si seleniu sunt printre nutrientii atat de valorosi gasiti in fructele de mare sanatoase.

sursa

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.