Ghid 112: colaborarea cu operatorul care-ți răspunde la telefon în cazul unei urgențe

Ghid 112: colaborarea cu operatorul care-ți răspunde la telefon în cazul unei urgențe

0

112Colaboraţi total cu serviciul de urgenţă şi cu operatorul 112! Astfel cer cei care fac să funcționeze sistemul pentru apeluri de urgență 112. Cum trebuie procedat când sunteți martorul unui accident rutier și trebuie să cereți ajutor forțelor specializate? Iată un ghid 112 privind modul în care trebuie să vă comportați, după ce ați dat telefon la 112!

– Puneţi-vă în locul operatorilor de la 112. Aceşti oameni nu pot să vă citească gândurile. Nu ne putem aştepta ca cei de la 112 să ştie de ce avem nevoie, dacă nu comunicăm cu ei astfel încât să ne poată înţelege. Incercaţi să vorbiţi clar şi concis. Spuneţi la 112 ce se întâmplă şi de ce aveţi nevoie.
– In cazul unui accident rutier, specificaţi cu exactitate la 112 numărul maşinii, locul unde s-a produs accidentul, numărul total al persoanelor implicate în accident, dacă sunt scurgeri de carburant pe carosabil, dacă persoanele sunt blocate în autovehicul, dacă sunt conştiente sau inconştiente.
– Localizarea urgenței este foarte importantă: daţi la 112 cea mai exacta locaţie cu putinţă în circumstanţele respective. Trebuie să încercaţi să le oferiţi o locaţie specifică sau cel puţin să fixaţi incidentul într-o anumită zonă.
– Dacă vă aflaţi într-o zonă necunoscută şi nu ştiţi adresa incidentului pe care îl anunţaţi, căutaţi câteva puncte de reper care s-ar putea să ajute la stabilirea locaţiei de către cei de la 112. De exemplu: intersecţiile, clădiri semnificative, persoane din zonă care ştiu adresa.
– Să nu închideţi niciodată telefonul la 112 decât dacă vi se spune s-o faceţi! Amintiţi-vă că ajutorul dvs. poate fi vital în salvarea unei vieţi!
– Anunţaţi la 112 atunci când o persoană suspectă merge din uşă în uşă, atunci când intra persoane străine pe proprietatea dumuneavoastră sau a vecinilor dumuneavoastră, când o persoană se furişează pe lângă casă sau forţează intrarea unei case sau a unei maşini.
– Anunţaţi la 112 o agresiune la adresa dumuneavoastră sau a altcuiva, când vi s-a smuls poşeta, iar descrierea suspectului şi a maşinii poate ajuta politia să-şi formeze o imagine asupra suspectului.
– Apelați 112 când sunteţi martor la un accident rutier şi un pasager din autovehicul este blocat în interior. Aceasta este o situaţie de urgenţă!
– Nu constituie o urgență, nu sunați la 112 pentru: accidentele rutiere fără victime; deblocarea telefoanelor mobile; încărcarea cartelelor de telefoane mobile; întreruperea energiei electrice, ape, gazelor, internetului, telefoniei şi semnalului TV; inundaţie în apartament ori în subsolul blocului; neridicarea gunoiului menajer; pierderea sau găsirea de obiecte personale; reclamaţii taxi, transport în comun, ridicări de mașini; solicitarea de informaţii despre un număr de telefon, emiterea cărții de identitate, paşaport, cazier, trafic, programul unor instituţii publice. Acestea nu sunt situații imaginare, au fost persoane care au sunat la 112 pentru așa ceva!

Sursa: www.112.ro

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.