Metode de a întări imunitatea copiilor tăi

1

Sănătatea celor mici este de cele mai multe ori și cea mai fragilă. Nefiind obișnuiți cu virusurile de răceală și de gripă și neavand un sistem imunitar bine dezvoltat, ei pot răci cel mai ușor. O răceală nu-i face bine nici celui mic și nici părinților. Pe de o parte cel mic suferă iar pe de alta părinții au grija însănătoșirii copilului lor. Deși copilul poate avea răceală sau gripă ocazional, corpul obisnuindu-se astfel să producă anticorpi și să lupte cu virușii, există nenumărate metode naturale de a vă asigura că organismul copilului dumneavoastră este puternic și sănătos, putând să țînă piept acestor afecțiuni sezonale.

Vitaminele și alimentația

Alimentația joacă cel mai important rol atunci când vine vorba de nutrienții de care corpul are nevoie pentru a fi sănătos. Cel mai bun mod de a preveni o răceală sau o gripă e de a vă hrăni copilul cât mai sănătos și mai natural, fară alimente procesate. Majoritatea legumelor și fructelor sunt bogate în minerale și vitamine bune pentru copil. Beta-carotenul, fierul, zincul, vitamina A, C și complexul de vitamine B se găsesc toate în fructele și legumele de pe piață.

Încercați să includeți cât mai multe din acestea în mâncarea copilului dumneavoastră pentru a îi menține sistemul imunitar puternic. Nu vă feriți de usturoi, fiind cel mai bun agent natural antibiotic, antiviral și antifungic.

Mai puțin naturale sunt vitaminele pentru copii, care la randul lor, și acestea pot ajuta în a întări imunitatea copiilor.

Somnul

Copilul fiind în creștere are nevoie de cât mai multe ore de somn liniștit pentru a lăsă organismul să se dezvolte în mod natural, benefic și correct. Lipsa de somn slăbește organismul reducând astfel numărul de celule care ar putea lupta împotriva unui început de răceală sau de gripa. Preșcolarii au nevoie undeva în jur de 10 ore de somn pe noapte, cei mici între 12 și 13 ore iar bebelușii au nevoie de până la 18 ore de somn pentru ca organismul să funcționeze optim. Încercați să stabiliți un program de somn echilibrat care să îi permită celui mic să obțină orele de somn de care are nevoie pentru a fi sănătos.

Probioticele

Probioticele sunt bacteriile benefice organismului. Ele se găsesc predominant în flora intestinală și ajută în procesele importante ale sistemului imunitar. Nu este nevoie să mergeți să luați suplimente alimentare care să conțină probiotice. Aceste bacterii bune ale organismului se găsesc în mod natural în produsele lactate, cum ar fi iaurtul, laptele, chefirul, sana, se găsesc totodată în ceapă dar și în murături, fie că vorbim de varza murată, castraveți murați sau alte legume care pot fi conservate.

Fumatul pasiv

Fumatul pasiv este nociv atât pentru adulți cât și pentru copii. Având un sistem imunitar mai puțîn dezvoltat, copiii sunt mai susceptibili toxinelor din fumul de țigară așa că, dacă sunteți un părinte fumător, nu fumați lângă cel mic pentru a reduce riscurile sale de îmbolnăvire. Copilul nu doar că poate avea un sistem imunitar slab din cauza efectelor nocive ale fumului de țigară însă poate crește riscul de a dezvolta astm sau bronșită, motiv pentru care trebuie să aveți mare grijă la ce îl expuneți.

Share.