Lista de alimente-minune a lui Jamie Oliver (VIDEO)

Lista de alimente-minune a lui Jamie Oliver pentru a trai… 100 de ani

0

Celebrul bucatar Jamie Oliver lanseaza, intr-un noua serie pentru televiziune – Jamie Super Food, sfaturi pentru a te ajuta sa traiesti cat mai mult. Pe lista lui Jamie Oliver se gasesc 14 alimente-minune.

Printre sfaturile lui Jamie Oliver se numara acelea de a limita consumul de carne la doua zile pe saptamana si a pune in farfurie cele mai satioase alimente, cu cele mai multe calorii, in prima parte a zilei. Bucatarul, in varsta de 40 de ani, a calatorit in Costa Rica, in insula Okinawa din Japonia si in cea
greceasca Ikaria, toate cunoscute pentru dieta sanatoasa a locuitorilor, arata Daily Mail.

In Costa Rica, cazurile unor localnici in care traiesc pana la 100 de ani nu sunt neobisnuite si se datoreaza in parte din cauza alimentelor sarace in grasimi, dar in special dietelor vegetariene.

In Ikaria, oamenii traiesc in medie cu zece ani mai mult decat in orice alta parte a Europei si Americii de Nord, iar cazurile de cancer si boli de inima sunt mult mai rare. Jamie Oliver a gasit ca, in aceste locuri, oamenii cu sanatate de fier au avut tendinta de a avea un mic dejun… mare si o cina frugala: “Cand am plecat in jurul lumii pentru a vedea oameni care traiesc cea mai lunga si cea mai productiva viata, cu totii au avut parte de un mic dejun bun”.

Jamie Oliver marturiseste cum a slabit el insusi: “Nu e vorba de fructe de padure Goji si bauturi verzi. Este vorba despre gatit inteligent, cu alimente simple. Poti folosi ingrediente umile pentru a face unele dintre cele mai simple si mai gustoase bucate pe care le-am gustat vreodata”. Despre ce este vorba?

Alimentele-minune ale lui Jamie Oliver si argumente pentru folosirea lor

1. Oua – surse de proteine, vitaminele D, A, B2 si B12, acid folic si iod
2. Lapte de capra – calciu, proteine, vitamina D
3. Peste – acizi grasi Omega 3
4. Cartofi dulci – vitaminele A, B5, B6
5. Verdeturi salbatice – magneziu, acid folic
6. Tofu – aminoacizi esentiali, fier, calciu
7. Nuci – cupru, acid folic, magneziu
8. Fasole neagra – fibre, potasiu, fier, acid folic, magneziu
9. Fructe proaspete – diverse vitamine
10. Alge marine – fier, vitamina B12
11. Orez salbatic – fibre, magneziu, fosfor
12. Usturoi – vitaminele C si B6, mangan, seleniu si alti antioxidanti
13. Creveti – magneziu, zinc, seleniu, vitamina B12
14. Chili – vitamina C si A.

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.