Luna Mai – Alimentele benefice organismului

0

1165_articolDacă îi asiguri organizmului necesarul zilnic de vitamine şi minerale, acestuia o să îi crească imunitatea şi o sa i se amplifice energia, regenerându-şi celulele. Primăvara este perioada perfectă pentru a face acest lucru.

Este de preferat să optăm pentru alimentele care au un conţinut ridicat de apă, deoarece începe să fie din ce în ce mai cald şi organismul  pierde multe lichide.

Vom enumera alimentele care nu ar trebui să lipsescă din casă în luna mai:

Cireşele remineralizează organismul, favorizează digestia, are efect detoxifiant şi revitalizant. În plus, aceste fructe reprezintă o sursă excelentă de vitamine (A, C, B1, B2, E şi PP) şi de minerale (calciu, magneziu, fier, fosfor, cupru, mangan) care întăresc sistemul imunitar. Nutriţioniştii spun că cireşele sunt recomandate şi pentru a preveni anumite boli, printre care se numără litiaza biliară, colita de fermentaţie, cancerul de colon şi chiar obezitatea.

Proprietăţile curative ale cireşelor sunt conferite, în primul rând, de efectul de detoxifiant. Deoarece facilitează eliminarea toxinele din corp şi, în acelaşi timp, digestia, cireşele ajută la prevenirea cancerului gastric şi de colon. De asemenea, conţinutul bogat în vitamine din complexul B (B1 şi B2) le recomandă în caz de anemii şi în stările avansate de oboseală.

Mai mult, cireşele reprezintă un aliat de nădejde şi în lupta împotriva îmbătrânirii, deoarece sunt o sursă esenţială de vitaminele C şi A şi de flavonoide, substanţe cu efect antioxidant care ajută corpul să lupte cu radicalii liberi.

Ridichile reprezintă un antiseptic puternic, stimulează secreţia de bilă şi ajută la eliminarea ei. Specialiştii le recomandă suferinzilor hepatici să consume zilnic câte o legătură de ridichi roşii ca aperitiv, vreme de trei săptămâni. Datorită conţinutului ridicat de antioxidanţi, ridichiile previn apariţia cancerului. Studiile de specialitate au arătat că ridichile sunt indicate pentru prevenirea cancerului de colon, de sân şi de prostată. Bogată în acid folic, ridichea scade riscul apariţiei de malformaţii dacă este consumată de femeile însărcinate. În plus, aceasta conţine fibre solubile care ajută la scăderea colesterolului „rău”, iar zahărul din compoziţia ei este rapid digerat şi absorbit de către organism. Nutriţioniştii recomandă acest aliment persoanelor care vor să înceapă o cură de slăbire, deoarece ridichile au un conţinut scăzut de kilocalorii şi în plus sunt conţin multă apă.

Spanacul este bogat în fier, acid folic  şi calciu. Nutriţioniştii susţin că persoanele care includ acest aliment în dieta zilnică prezintă un risc scăzut de a suferi de cataractă, deoarece conţine luteină, o substanţă care protejează proteinele cristalului.

Crude, de preferinţă în salată, frunzele spanacului sunt anticancerigene. Un pahar de suc de spanac, băut pe stomacul gol, în fiecare dimineaţă, timp de câteva zile, ajută la înlăturarea depresiilor şi a stărilor de nervozitate. Spanacul conţine magneziu, element esenţial pentru multe dintre procesele care se petrec la nivelul celulelor, iar recent, s-a descoperit că previne apariţia diabetului.

Salata verde are efect diuretic, ameliorează problemele digestive, iar datorită conţinutului ridicat de fibre şi antioxidanţi scade riscul apariţiei cancerului de colon. Frunzele de salată sunt sărace în kilocalorii şi foarte bogate în minerale şi vitamine esenţiale organismului.

Mineralele ce se găsesc în frunzele de salată (iod, magneziu, fosfor, cupru, arsenic şi zinc) au un rol major în desfăşurarea normală a proceselor metabolice. Tot sărurile de iod sunt cele care asigură funcţionarea normală a glandei tiroide. De asemenea, salată verde ajută la prevenirea şi combaterea reumatismul, a îmbătrânirii precoce a ţesuturilor, iar pentru copii acest aliment este recomandat deoarece stimulează procesul de creştere

Căpşunile sunt surse de antioxidanţi, de aceea menţin organismul tânăr mai mult timp şi îl feresc de boli degenerative. În plus, sunt sărace în zahăr şi în calorii, ajutând la menţinerea glicemiei în limite normale.

Aceste fructe au în compoziţia lor 90% apă şi 5% zahăr. Această cantitate mică de zahăr se eliberează lent în sânge şi nu duce la o creştere semnificativă a glicemiei, căpşunile încadrându-se în categoria alimentelor cu indice glicemic scăzut.

Căpşunile proaspete îşi păstrează la maximum nivelul nutrienţilor timp de 48 de ore de la recoltare. Din păcate, ele se deteriorează repede chiar şi în frigider. Din acest motiv, este recomandat să le menţinem la o temperatură cât mai scăzută, de circa 2 grade, pe raftul cel mai apropiat de congelator, într-un recipient închis.

Nutriţioniştii mai spun că aceste fructe sunt bogate în bioflavonoide – antioxidanţi cu proprietăţi tonice, antibacteriene, anticancerigene şi previne îmbătrânirea precoce. Tot datorită acestui antioxidant, căpşunile previn apariţia bolilor cardiovasculare.

Ceapa verde e o sursă excelentă de vitamina A şi C, spun medicii nutriţionişti. Studiile de specialitate au demonstrat faptul că acest aliment are numeroase beneficii asupra sănătăţii datorită conţinutului său de nutrienţi. Cu ajutorul ei putem avea o imunitate ridicată.

De asemenea, ceapa verde contribuie la aportul zilnic de minerale datorită conţinutul său bogat de potasiu, dar şi de fier, calciu şi magneziu. Specialiştii spun că o ceapă asigură aproximativ 20% din necesarul zilnic. Astfel, un consum zilnic de ceapă verde poate creşte cu peste 10% viteza de gândire şi cu până la 20% viteza de memorare. Tot ceapa verde este cea care creşte rezistenţa oaselor. Specialiştii spun că la persoanele care consumă aproape zilnic ceapă, numărul fracturilor este mai rar, iar copiii au o viteză de creştere mai mare.

Sursa: Gandul.ro

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.