Masajul – beneficii pentru sanatate (VIDEO)

Masajul – beneficii pentru sanatate (VIDEO)

0

Masajul suedez cunoscut si sub denumirea de masaj somatic sau de relaxare este considerat una dintre cele mai vechi terapii, fiind constituit dintr-o prelucrare metodica normala a partilor moi ale organismului in scop fiziologic sau curativ profilactic.

Cuprins:

  1. Masajul de relaxare
  2. Masajul anticelulitic
  3. Reflexologia
  4. Masajul cu bete de bambus
  5. Mesajul terapeutic
  6. Masajul abdominal
  7. Masajul facial

In general, miscarile trebuie efectuate in directia inimii urmarind circulatia limfei (inspre ganglionii limfatici).
Netezirea sau Efleurajul este o tehnica de masaj lenta, ritmic. Miscarile sunt lungi, constante si executate in linie dreapta presupunand mentinerea contactului cu pacientul. Variatiile sale includ utilizarea antebratului sau a articulatiilor degetelor si a unei viteze sau presiuni diferite.

Ca tehnica se executa miscarea cu fata palmara/dorsala a mainii, cu degetele apropiate sau rasfirate utilizandu-se ambele maini deodata sau alternativ, adaptand relieful palmei reliefului regiunii de masat.

Frictiunea urmareste stimularea straturilor profunde de tesut prin aplicarea unei presiuni moderate sau mai puternice.

Ca tehnica se executa pe regiuni mici cu fata palmara a buricelor degetelor (indice, mijlociu, inelar), reunite, unghiul de aplicare fiind intre 30-80 grade, in functie de forta pe care vrem sa o impunem manevrelor
Framantatul sau petrisajul este un termen general ce desemneaza diferitele miscari efectuate cu presiune medie sau mai puternica asupra muschilor profunzi.

Tehnicile de petrisaj au in comun o miscare ritmica, alternativa de inainte-inapoi. Petrisajul implica prinderea muschiului izolarea lui prin ridicare, si stoarcerea acestuia prin comprimare. Cea mai frecventa tehnica de petrisaj este framantarea.

Alte tehnici de petrisaj sunt: rasucirea, rularea pielii, (framantat in cuta), framantat circular si liftingul.

Tapotament sau baterea este o tehnica de masaj care implica miscari rapide si ritmice ale mainilor. Se aplica lovituri alternative, ritmice cu incheietura relaxata a mainii.

Ca tehnici se utilizeaza:

  • marginea cubitala a mainilor (tocatul), degetele fiind apropiate
  • degetele stranse caus (pentru drenaj pulmonar)
  • partea palmara a mainilor si a degetelor, degetele fiind tinute in evantai
  • tapotare cu pumnul incomplet inchis, lovind cu marginea cubitala sau cu fata dorsala a celei de a doua falange sau cu piziformul sau cu pulpa degetelor (batatoritul)
  • percutatul se executa cu varful degetelor mainilor flexate si indepartate. Miscarile se efectueaza din articulatiile pumnilor, degetele cazand libere pe suprafata tegumentelor.
  • cu pumnul inchis..

VIBRATIILE (tremuraturi, trepidatii) este manevra fundamentala aplicata catre sfarsitul unei sedinte de masaj datorita efectelor de calmare si relaxare.

Ca tehnica se utilizeaza:

  • vibratiile longitudinale – miscari oscilatorii de mica amplitudine si cu un ritm cat se poate de rapid, executate din incheietura pumnului cu fata palmara si degetele rasfirate, producandu-se mici deplasari cutanate si tisulare subiacente; se aseamana cu un tremurat continuu. Se aplica in general pe regiuni limitate.
  • vibratii transversale – trepidatii fine si ritmice executate perpendicular pe suprafata masata, fara a se pierde contactul palmei cu tegumentul.

Stretchingul (la brate si picioare) consta in miscari de mobilizare activ – pasive, iar uneori pasiv – active, efectuate de catre maseur in vederea imbunatatirii mobilitatii articulatiilor. Unele miscarile includ tractiuni, flexii, extensii, circumductii (rotatii)etc.

Compresia este o miscare de apasare care utilizeaza diferite niveluri de presiune, de la foarte usor la profund, si este aplicata cu ajutorul cotului, palmelor, degetelor, articulatiilor degetelor, genunchilor, talpilor, etc. pentru a exercita presiune imobila asupra diferitelor parti ale corpului. Anumite forme de presiune, cum ar fi presopunctura, implica totusi o miscare circulara de mica amplitudine.

Beneficiile masajului de relaxare

Masajul de relaxare relaxeaza musculatura, stimuleaza circulatia, elimina stresul si oboseala, atenueaza contracturile musculare, mentine elasticitatea pielii, pastreaza mobilitatea articulatiilor, elimina insomnia, normalizeaza activitatea creierului, stimuleaza sistemul imunitar.

Masajul anticelulitic

Reprezinta unul dintre cei mai de temut dusmani ai celulitei. Rezultatele ( in functie de tipul de celulita ) se observa rapid chiar dupa primele sedinte.

Acest masaj vizeaza zonele afectate cum ar fi : coapse, abdomen, fese, brate.

Trebuie retinut faptul ca vanataile nu vin la pachet cu masajul anticelulitic. De preferat este ca intensitatea primei sedinte sa fie mai mica, dand astfel posibilitatea persoanei sa se obisnuiasca cu manevrele specifice.

Beneficiile masajului anticelulitic

Beneficiile masajului anticelulitic : stimuleaza si imbunatateste circulatia, elimina celulita, reduce tesutul adipos, ajuta la cresterea elasticitatii pielii.

Pentru rezultate optime se recomanda 3 sedinte pe saptamana pana la obtinerea rezultatelor dorite si o data pe saptamana pentru mentinerea lor.

Reflexologia

Reflexologia ca ramura a medicinei orientale, reflexologia este o tehnica de masaj al punctelor reflexogene ale organismului, situate pe suprafata corpului, la distanta fata de organele pe care le reprezinta; fiecare organ isi are o zona de proiectie la nivelul picioarelor, mainilor, limbii, urechii, ochiului, etc., reflexoterapia vizand restabilirea echilibrului energetic al tuturor organelor.

Masajul se executa cu policele (degetul mare de la mana) sau cu articulatiile interfalangiene, fara a avea obiecte metalice pe maini si fara a folosi obiecte intermediare (betisoare, pix, creion, etc.). Masarea zonelor reflexogene afectate, pe parcursul mai multor sedinte, implica fisurarea cristalelor de toxine pe care fluxul sanguin le va trimite spre organele de eliminare, imbunatatind astfel starea de sanatate.

Durata sedintei: 40 de minute; fiecare punct reflexogen: 30 secunde – 1 minut pentru reflexologia generala, 3 -5 minute pentru organele afectate (individualizat in functie de bioritmurile specifice si starea organelor, intrucat nu este indicat sa dislocam mai multe toxine decat poate elimina rinichiul sau detoxifia ficatul); frecventa: cate o sedinta in fiecare zi, timp de 10 zile, apoi pauza 2-3 zile, se poate relua o cura de cate o sedinta zilnic, timp de 10 zile (in cazul bolilor cronice); ulterior, 2-3 sedinte pe saptamana, timp de o luna, apoi o sedinta la 2 saptamani sau chiar o sedinta pe luna, de intretinere; masajul se executa cu 1-2 ore inainte de mese sau cel putin la 2 ore dupa masa.

Masajul cu bete de bambus

Acest masaj revolutionar este de doua ori mai eficient decat masajul traditional anticelulitic, tonifiaza musculatura, ridica fesele, reda elasticitatea pielii, stimuleaza sistemul limfatic si imbunatateste circulatia sangvina. Acest tip de masaj este recomandat si barbatilor, in special sportivilor, datorita stimularii musculaturii.

Bambusul reprezinta pentru asiatici o planta exceptionala ce stimuleaza fericirea, sanatatea, linistea si alinarea.
Masajul cu bambus este mai profund decat un masaj traditional si se realizeaza cu ajutorul tijelor de bambus de diferite dimensiuni.

Masajul cu bete de bambus se realizeaza astfel: se unge cu ulei zona ce trebuie masata, apoi cu ajutorul batului de bambus se aplica o tehnica diferita de celelalte folosite in masaj si anume miscari de rotire – alunecare, realizate din incheietura mainii.

Terapeutul realizeaza si miscari de presiune care relaxeaza muschii si tonifica tesuturile pielii. Prin miscarile rulate, suprafata este drenata, iar toxinele sunt eliminate. Masajul cu bete de bambus se poate aplica pe tot corpul ori pe anumite segmente ale corpului (lombar, toracal, la nivelul talpilor, la nivelul membrelor superioare sau inferioare), foarte apreciat fiind masajul facial cu bete de bambus.

Masajul terapeutic (masajul medical)

Masajul terapeutic face parte din procedurile de recuperare medicala , fiind unul dintre cele mai eficiente tratamente in cazul multor afectiuni.

Masajului terapeutic este indicat in:

  • Coxartroza
  • Spondiloza
  • Gonartroza
  • Contracturi musculare
  • Cifoza
  • Intinderi musculare
  • Hernie de disc
  • Dureri articulare
  • Dureri de spate ,etc

Beneficiile masajului terapeutic

Beneficiile masajului terapeutic : stimuleaza circulatia sangelui, efect antialgic, stimuleaza secretia de lichid sinovial intraarticular, in functie de manevre poate fi : decontracturant , tonifiant , miorelaxant etc.

Masajul abdominal

Este atat un masaj teraputic cat si un masaj estetic sau amandoua in acelasi timp.

Masajul abdominal are numeroase beneficii precum usurarea digestiei, o buna functionare a splinei ,ficatului, bilei, intestinului, stomacului precum si imbunatatirea calitatii pielii, slabire, remodelare. Prin acest masaj se imbunatateste digestia, absorbtia si tranzitul intestinal, prevenindu-se constipatia si ulcerul gastric.

Este si o metoda eficienta pentru slabirea in zona abdomenului avand in vedere ca imbunatateste circulatia sangelui in aceasta zona.

Masajul acestei zone se efectueaza intotdeauna in sensul acelor de ceasornic, al miscarii peristaltice (de digestie,evacuare). Nu se aplica niciodata imediat dupa-masa, se asteapta cel putin o ora dupa ultima masa. Pe langa stimularea interna vom lucra si asupra stratului superficial de grasime care uneori este asociat cu celulita. Se efectueaza miscari ample de incalzire cu toata palma de jur imprejurul buricului dupa care se fac mici frictiuni care cuprind toata zona (miscari in sensul acelor de ceasornic).

Apoi se efectueaza framantari (dupa ce muschiul este suficient deincalzit) si presiuni cu ambele palme.

Miscarile rulate suprafata corpului este drenata, iar toxinele sunt eliminate, dispar micro si macro nodulii celulitici, iar prin miscarile de presiune tonifiaza si relaxeaza muschii.

Acest tip de masaj are numeroase efecte: anticelulitic, drenant, tonic, energizant si detoxifiant.

Masajul facial

Masajul facial este un mod placut de a contracara efectele oboselii , stresului si imbatranirii.
Efectele acestui masaj sunt imediate , redand vitalitatea si luminozitatea fetei.

Beneficiile masajului facial: incetinirea procesului de imbatranire, tonifierea muschilor faciali, ameliorarea aspectului pielii, stimularea circulatiei

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.