Noutati, de duminica, in Codul Rutier: ce trebuie sa faca echipajul ambulantei

Noutati, de duminica, in Codul Rutier: ce trebuie sa faca echipajul ambulantei

1

Ziua de duminica, 28 septembrie, aduce noutati in Codul Rutier. Printre acestea, recoltarea mostrelor biologice se poate face nu numai in unitatile sanitare si medico-legale, ci si direct la locul accidentului, in ambulante avand echipaj cu medic ori autospeciale cu aceasta functie apartinand Serviciului mobil de urgenta, reanimare şi descarcerare!

Codul Rutier: medicul ori asistentul ”poate recolta” mostre biologice doar cand e afectata acordarea asistentei medicale de urgenta

”Medicul, asistentul medical sau persoana cu pregatire medicala de specialitate din echipajul ambulantei sau autospecialei apartinand Serviciului mobil de urgenta, reanimare şi descarcerare, care intervine la evenimentele in legatura cu traficul rutier, poate recolta mostre biologice in masura in care prin aceasta nu se afecteaza acordarea asistentei medicale de urgenta sau de prim ajutor, precum şi in situatia in care persoana implicata intr-un accident de circulatie refuza transportul de urgenta la o unitate sanitara sau starea sa de sanatate nu impune acest transport”, se arata in noua forma a art. 88 din Ordonanta de urgenta nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice.

“Apreciem ca ambulantele sunt spatii in care se poate efectua recoltarea mostrelor biologice, reprezentand o parte constitutiva a institutiilor medicale. in pluş in mod practic o astfel de reglementare are drept rezultat reducerea costurilor asociate operatiunii de recoltare, simplificarea procedurii in sine şi asigurarea celeritatii desfaşurarii activitatii. (…). Mentionam faptul ca, in mediul rural, de exemplu, exista situatii in care recoltarea se poate face la o statie de ambulanta (aflata in aceeaşi localitate) fara a mai fi necesara deplasarea 30-40 km pentru efectuarea aceleiaşi operatiuni la o unitate medicala in primul oraş”, au explicat reprezentantii MAI, potrivit Mediafax.

Prevederi legate de centura de siguranta, pentru copii, in Codul Rutier: atentie la varsta si… inaltime

Conducatorii de autovehicule avand locuri prevazute prin constructie cu centuri de siguranta trebuie sa informeze pasagerii cu privire la obligatia legala de a le purta in timpul circulatiei pe drumurile publice. Conducatorii de autovehicule avand locuri prevazute prin constructie cu centuri de siguranta au obligatia sa se asigure ca, pe timpul conducerii vehiculului, minorii poarta centurile de siguranta sau sunt transportati numai in dispozitive de fixare in scaune pentru copii omologate, in conditiile prevazute de regulament.

Conducatorilor de autovehicule le este interzis sa transporte copii in varsta de pana la 3 ani in autovehicule care nu sunt echipate cu sisteme de siguranta, cu exceptia celor destinate transportului public de persoane, precum si a taxiurilor daca in acestea din urma ocupa orice alt loc decat cel de pe scaunul din fata, in conditiile prevazute de regulament. Copiii cu varsta de peste 3 ani, avand o inaltime de pana la 150 cm, pot fi transportati in autovehicule care nu sunt echipate cu sisteme de siguranta doar daca ocupa, pe timpul transportului, orice alt loc decat cel de pe scaunul din fata, se arata in Codul Rutier, in noua forma, intrata de duminica in vigoare – abaterea va fi sanctionata cu trei puncte de penalizare. “La asta se adauga patru sau cinci puncte de amenda, care inseamna, in bani, 360 sau 450 de lei, tinand cont ca un punct de amenda este 90 de lei in prezent. Amenda se reduce la jumatate daca este platita pe loc. Practic, noutatea o reprezinta sanctionarea şoferului care transporta copii fara respectarea regulilor de siguranta. Regulile existau şi pana acum – scaun special pentru copiii pana in trei ani şi centura de siguranta pentru cei de pana la 12 ani -, insa nu exista posibilitatea de a sanctiona direct şoferul autovehicului”, a precizat, potrivi aceleiasi surse, şeful Directiei Rutiere din Politia Romana, comisarul şef Florin Bracea.

Toate modificarile la Codul Rutier pot fi consultate aici.

Share.

1 Comment

  1. Adica sa inteleg ca cel care a elaborat legea cu recoltarea probelor pe ambulanta si la statia de ambulanta este un IDIOT…….nu e dejuns de complicata procedura si protocolul de extractie si prim ajutor la un accident auto ….imi mai trebuie si politaiul cu probele pe cap, omul moare si lui ai arde de probe?…..
    Domnule de la MAI cu ideile tale pui la lincezit politia rutiera…mai degraba fa o minune sa ajunga la timp pe zi sau pe noapte echipajele de politie rutiera si sa asigure locul accidentului…….de obicei ambulanta ajunge prima ,ambulanta trage ponoasele multimii infuriate si ale soferilor care vor sa treaca si pe care-i doare in cot de ce se intimpla la locul accidentului…asta-i la accidente da ce sa mai zic de cazurile violente cu pacienti de pasihiatrie la sinucigasi si la crime vine ambulanta sa constate decesul sau sa rezolve cazul nu?…………..CINSTEA SI MINDRIA UNEI UNIFORME DE POLITIST ESTE DOVEDITA PRIN EFICIENTA…..iar la capitolul asta Domnule de la MAI daca te apuci sa mai dai legi pe care le visezi noaptea o sa se trezeasca astia de la ambulanta ca trebuie sa scrie amenzi si sa bata cu pulanul multimea nu?……….ti-ar suride ca tu sa faci poponeatza grasa si altii sa-si scuipe sufletul pe coclauri?………….rusine

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.