Numarul femeilor care aleg sa nasca in privat s-a dublat in ultimii trei ani

0

1554_articolRezultatele celui mai recent studiu GfK realizat la cererea MedLife în rândul femeilor însărcinate sau cu copii în vârstă de maxim 3 ani, din orașele mari ale țării, cu venituri și educație medie și peste medie, arată că în prezent, numărul femeilor din această categorie, care intenţionează să nască în maternităţile private este de două ori mai mare faţă de acum trei ani. Procentul femeilor care au născut în ultimii trei ani în privat este de 15% în timp ce în prezent, 32% dintre femeile însărcinate din România aleg să nască într-o maternitate privată. Întrebate care sunt cele mai importante motive pentru care aleg o maternitate privată, respondentele au considerat confortul ca fiind cel mai important criteriu (21%), urmat de curăţenia/igiena(18%), medicul care le urmăreşte sarcina (16%) şi echipamentele moderne (12%).

În ceea ce priveşte modalitatea de a naşte, studiul arată că 55% dintre femeile care rămân însărcinate ar alege naşterea naturală – fără anestezie (26%), cu anestezie epidurala (25%) sau naştere în apă (4%) însă pe măsură ce se apropie momentul naşteriiprocentul tinde să se modifice în favoarea naşterii prin operaţie cezariană. Studiul scoate în evidenţă faptul că dintre femeile sub 30 de ani, 41% aleg naşterea naturală şi 59% preferă naşterea prin cezariană. După 30 de ani procentul de nașteri prin operație cezariană creşte substanțial şi ajunge până la 82% în cazul femeilor depeste 35 de ani. Principalul motiv pentru care româncele aleg să nască prin operaţie cezariană este teama de durere, menționat de 84% din femeile participante la studiu.

Acelaşi studiu certifică faptul că 29 de ani este vârsta medie la care româncele din orașele mari ale țării, cu venituri și educație medie și peste medie au primul copil. Spre comparație, un studiu realizat de Institutul Național de Statistică în 2009 arătă că la nivel național, incluzând zonele rurale, vârsta medie la care femeile decid să nască primul copil este 27 de ani. Comparația celor doua studii arată că femeile cu educație și venituri peste medie au tendința să amâne momentul nașterii.

Referitor la alăptarea în România, sondajul indică faptul că 80% dintre femeile care au născut deja cel puţin un copil au alaptat la sân. În ceea ce priveşte însă durata perioadei de alăptare, jumatate dintre ele declară că au alaptat pentru mai puţin de 6 luni, principalele motive fiind lipsa unor consilieri care să acorde suportul necesar în procesul de alaptare și a informațiilor adecvate

Pentru a veni în sprijinul mămicilor care optează în favoarea alaptarii naturale MedLife a obținut recent acreditarea pentru maternitatea din Bucureşti în calitate de Spital Prieten al Copilului, procesul de certificare fiind derulat de către Organizatia Mondială a Sănătății (OMS) și UNICEF. Conform acestui program de acreditare toate mămicile care nasc în cadrul maternității MedLife primesc asistență personalizată în ceea ce priveste alaptare naturală, sesiunile de consiliere pentru alaptare fiind disponibile și după externarea mămicii și bebelușului.

În ceea ce privește notorietatea operatorilor din sistemul medical privat, studiul GfK arată faptul că maternitatea MedLife deține în Bucureşti  prima poziție la categoria notorietate spontană*, alături de maternitatea Regina Maria. Pe următoarele locuri se situează Sanador şi Medicover.

“În urmă cu cinci ani am inaugurat primul spital privat de mari dimensiuni şi totodată prima maternitate MedLife, ne-am extins accelerat, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Suntem în topul preferințelor inclusiv la capitolul nașteri, iar eforturile noastre sunt răsplătite de încrederea celor peste 10.000 de femei, care au ales să nască în maternităţile noastre din Bucureşti, Braşov şi Arad. Consider că în acest moment, în România, nu mai există ezitări pentru a naşte în condiții similare celor din maternitățile și spitalele private dinEuropa Centrală și de Vest.“ a declarat Nicolae Marcu, director general al MedLife.

Studiul GfK este parte din campania de comunicare pe care MedLife o realizează cu ocazia împlinirii a 10.000 de naşteri în cadrul maternităţilor sale din Bucureşti, Braşov şi Arad. Pentru că 10.000 este numărul minim de locuitori necesar înființării unui oraș, MedLife deschide de astăzi porţile “Orăşelului Copiilor MedLife”, oraş locuit de toţi bebeluşii care au venit pe lume în maternităţile companiei. MedLife îşi propune să informeze corect viitoarele mămici despre sarcină, fenomenul naşterii, beneficiile alăptării şi în general, despre opţiunile pe care le au la dispoziţie în maternităţile din România.

Printre componentele campaniei de comunicare se regăsesc: întâlniri interactive cu femei – lideri de opinie în mediul online pe zona de educaţie prenatală şi puericultură, întâlnire în care acestea vor avea ocazia să discute cu specialiştii MedLife; “Săptămâna Porţilor Deschise” în care doritoarele pot face turul maternităţilor MedLife din Bucureşti, Arad şi Braşov. Suplimentar, campania include un concurs la care pot participa toate viitoarele mămici care aleg să nască la MedLife, având şansa să câştige o naştere gratuită. Toate detaliile se regasesc pe www.medlife.ro/ plus alte premii atractive. În perioada 19-30 noiembrie, doritoarele se pot înscrie online pe https://www.medlife.ro/oraselulcopiilor/.

Sondajul a fost realizat în luna octombrie 2012 şi este reprezentativ pentru oraşele mari cu peste 200.000 locuitori din România. Studiul a avut la bază un eșantion de peste 200 de femei dintre care 25% femei însărcinate şi 75% femei cu copii. Targetul vizat a inclus femeile cu venituri medii şi peste medie, educaţie medie şi superioară. Sondajul oferă detalii despre comportamentul româncelor referitor la naştere.

Notorietate spontană – Criteriul notorietăţii spontane este cel mai important  deoarece respondenţilor nu li se oferă nici un indiciu sau un nume de brand, nefiind astfel influenţaţi în nici un fel în decizia lor.

Sursa: Televiziunea Medicala

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.