Remedii impotriva racelii

0

1133_articolPotrivit cercetărilor, este bine să depui efort fizic atunci când simţi că eşti pe cale de a răci.Cel puţin este improbabil că îţi va face rău, doar în cazul în care exagerezi cu eforturile.Într-un astfel de studiu, participanţii au fost infectaţi cu un virus de răceală şi apoi divizaţi în două grupuri: un grup care să facă exerciţii fizice şi celălalt care să se abţină de la asta.Grupul cu exerciţii a făcut 40 de minute de exerciţii fizice sub monitorizare o dată la două zile la 70% din maximum de ritm cardiac.

La sfârşitul testului de 10 zile, cercetătorii au tras concluzia că deşi nu erau diferenţe în severitatea sau durata simptomelor de la cele două seturi de subiecţi, era o diferenţă în modul în care ei îşi evaluau propriile lor simptome de răceală.Cei ce făcuseră exerciţii au raportat că simţindu-se mai bine în general comparativ cu cei ce rămăseseră sedentari.Oamenii activi suferă de mai puţine răceli.Alte studii au arătat cu claritate că exerciţiile fizice regulate vor ajuta în primul rând la prevenirea căpătării răcelilor.

De exemplu, un studiu din 2002 a descoperit că cei ce făceau regulat exerciţii fizice sufereau cu 20-30% mai puţine răceli decât restulii. Alte studii au arătat un impact chiar şi mai mare.Potrivit unui test din 2006, exerciţiul fizic regulat şi moderat a redus riscul de răceli la jumătate în cazul femeilor aflate în perioada postmenopauzala. Studiul de un an a examinat 115 femei în perioada postmenopauzala, sedentare, supraponderale, dintre care niciuna nu fuma sau era sub terapie de substituţie hormonală. Jumătate dintre ele au fost desemnate unui grup de aerobic şi cealaltă a participat doar la şedinţe săptămânale de stretching (exerciţii de extindere a articulaţiilor).

Pacientele din grupul de aerobic au fost solicitate să lucreze circa 45 de minute pe zi, cinci zile pe săptămână, dar ele au fost capabile să realizeze doar 30 de minute pe zi, majoritatea exerciţiilor constând în mers rapid. La sfârşitul studiului, femeile care au făcut exerciţii aerobice pe o bază săptămânală au avut doar jumătate din riscurile de răceli ale celor care au făcut doar stretching (extinderi).Abilitatea de a face exerciţii fizice moderate pentru a ţine la distanţă răceală pare de asemenea să se mărească cu cât este folosită mai îndelungat. În cele trei luni finale ale studiului, grupul care făcea doar stretching a avut un risc de trei ori mai mare de răceli decât cele ce făceau exerciţii.

Faptul că imunitatea amplificată era mai puternică în ultimul trimestru al studiului de un an sugerează că este important să te ţii de exerciţii fizice pe termen lung pentru a căpăta efecte depline. Am spus adesea că este crucial să tratezi exerciţiul fizic că pe un medicament care trebuie prescris, monitorizat şi menţinut în mod adecvat pentru că voi să vă bucuraţi de maximum de beneficii. Aceasta mai înseamnă şi că nici nu poţi stoca exerciţiile fizice; nu sunt ca banii. Chiar dacă ai fi un atlet de clasa mondială, în circa două săptămâni fără exerciţii fizice vei tinde să experimentezi pierderea de rezistenţă antiraceala.

Sursa: viataverdeviu.ro

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.