Solutii practice pentru a face zilnic miscare

1

Nu inventati scuze daca nu gasiti macar o jumatate de ora ca sa faceti miscare! Activitatea fizica reprezinta cea mai buna “investitie” pentru sanatate! Iata cateva solutii de tipul “unde, cand, cum”!

Nu aveti suficient timp disponibil?

Daca doriti puteti include foarte usor miscarea printre activitatile zilnice, adaugand putina miscare la obiceiurile zilnice: mergeti pe jos sau pe bicicleta, la serviciu sau la cumparaturi, plimbati cainele, faceti exercitii in fata televizorului, parcati masina mai departe si mergeti pe jos, folositi pauza de masa pentru a alerga prin parc si luati un pranz frugal, mergeti pe banda, pe plan inclinat in timp ce cititi ziarul sau un material de la serviciu, se arata intr-un compendiu de activitate fizica, realizat de PromoSan CRSPB pe marginea unor informatii online grupate sub titlul “Activitate fizica regulata – Fiti activ” si difuzat de autoritatile de sanatate publica.

Nu stiti unde si ce tip de miscare sa faceti?

Alegeti activitati care necesita resurse minime: mers pe jos, alergare in parc, urcat trepte, mers pe bicicleta, mers cu rolele. Identificati programe accesibile de miscare (proiecte pentru miscare initiate de guvern, ONG-uri, fundatii, asociatii sau cluburi).

Nu sunteti suficient de motivat ca sa faceti miscare?

Daca nu reusiti de unul singur, invitati prietenii, partenerul de viata sau copiii sa vi se alature. Inscrieti-va la niste cursuri de activitati fizice (aerobic, taebo, dans, kangoo jumps) sau la un club sportiv (tenis, inot). Miscarea facuta in grup e mai motivanta si mai distractiva. In timp ce va asteptati copilul sa termine ora de inot sau de karate, nu va petreceti timpul pe o terasa, ci incercati sa faceti putina miscare (inscrieti-va la un curs de dans sau de aerobic ce se desfasoara in acelasi timp si intr-o locatie apropiata, faceti jogging, plimbati-va cu bicicleta sau, pur si simplu, mergeti in pas alert pana la statia urmatoare si inapoi)

Conditiile meteo nefavorabile – ploua, e frig?

Alegeti tipuri de miscare accesibile indiferent de vreme, de exemplu: bicicleta medicinala, mers sau alergat pe covor rulant, dans aerobic, inot, urcat scari, dansuri.

Calatoriti frecvent?

Cautati hoteluri care sunt dotate cu facilitati sportive (sala de fitness, piscina). Mergeti mult pe jos in pas alert. Urcati pe trepte de cate ori aveti ocazia. Luati un Mp3-player cu muzica preferata de aerobic si incercati sa va faceti un program de gimnastica aerobica care poate fi efectuat in camera de hotel.

Aveti multe obligatii familiale, trebuie sa va ocupati de copii sau de un parinte bolnav?

Implicati-va copiii in activitati fizice si faceti miscare cu totii. Utilizati o coarda de sarit, mergeti pe bicicleta, inotati, jucati tenis, plimbati-va cu rolele. Utilizati timpul in care copiii sunt la scoala sau dorm.

Considerati ca aveti o varsta inaintata pentru a face miscare?

Gradinaritul, plimbatul cainelui, jucatul sau plimbatul cu nepotii sunt activitati excelente. invatati dansuri de salon, inotati, vizitati muzee sau locuri turistice. Introduceti activitatea fizica in rutina zilnica – o plimbare dimineata si una seara, cu o incalzire prealabila pentru a preveni accidentarea.

Share.

1 Comment

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.