Retete sanatoase – supa crema de broccoli

1

Supa de broccoli este o supa santoasa deoarece leguma aduce nenumarate beneficii pentru organism. Leguma face parte din familia de crucifere din care mai fac parte si varza, conopida varza de Bruxelles, napul, conopida si multe altele.

Supa de broccoli te poate ajuta in curele de slabire deoarece scade pofta de mancare, datorita combinatiei de ingrediente solide si lichide. Pe langa faptul ca te ajuta sa slabesti, ea te ajuta si sa iti intaresti sistemul imunitar datorita proprietatilor sale bogate in nutrienti.

Supa de broccoli – beneficii

  • Supa contine antioxidanti, vitaminele C si E, beta-caroten, flavonoide si izotiocianati.
  • Supa  combate cancerul
  • Ajuta la combaterea celulitei. Seleniul, un alt ingredient activ din broccoli, imbunatateste metabolismul estrogenului la nivelul ficatului.
  • Leguma este un aliment alcalin care regleaza pH-ul corpului, organismul fiind astfel mai eficient in lupta impotriva bolilor.
  • Supa are proprietati antiinflamatoare si este benefica pentru sistemul digestiv, prevenind ulcerul gastric si anumite tipuri de cancer la stomac.
  • Datorita continutului sau bogat de potasiu si sarac in grasimi, broccoli este o leguma care protejeaza inima si stimuleaza pierderea in greutate, deoarece este satioasa si contine multe fibre.
  • In plus, leguma este benefic si pentru sanatatea ochilor datorita unui alt ingredient activ numit luteina. Acesta previne bolile degenerative ale ochilor, cum ar fi cataracta sau alte afectiuni asociate cu procesul de imbatranire.

Supa de broccoli – ingrediente:

  • 1 catel de usturoi
  • 2 bastoane de telina
  • 400 g broccoli
  • ½ o gramada de menta proaspata
  • ulei de masline
  • 1 litru supa de pui sau de legume, sau apa
  • branza ricotta

Supa de broccoli – mod de preparare:

  1. Se curata usturoiul si se toaca marunt. Se curata frunzele de telina si broccoli si se taie cubulete.
  2. Se aleg cateva frunze de menta si se toaca marunt
  3. Intr-o tigaie se prajeste in putin ulei usturoiul si telina timp de 2-3 minute, apoi se adauga si broccoli si putin apa cat sa fiarba aproximativ 5 minute.
  4. Intr-un blender se amesteca tot impreuna cu menta.
  5. Se condimenteaza cu sare si piper si se serveste cu branza riccota sfaramata si cateva frunze de menta deasupra.

Broccoli – beneficii pentru sanatate:

Cel mai bun aliment pentru sanatate si pentru detoxifiere este considerat un supraaliment. Datorita nutritientilor, vitaminelor si mineralelor din compozitia lui, ajuta sa scada colesterolul rau din organism si  echilibreaza metabolismul lipidelor. Totodata este bogat in proteine si fibre si ajuta la detoxifierea colonului, combate constipatia si rezolva multe probleme digestive.

Broccoli are remarcabile proprietati anticancer

  • Nutrientii din aceasta leguma incetinesc inmultirea celulelor canceroase, aceasta leguma fiind un supliment excelent in tratarea anumitor tipuri de cancer.
  • Leguma  contine si anumiti flavonoizi si fitonutrienti esentiali care protejeaza impotriva anumitor forme de cancer precum cancerul de colon, cancerul de prostata, cancerul la san si cancerul pancreativ.

Broccoli contine multa vitamina C

  • O ceasca de broccoli maruntit continand echivalentul de vitamina C pe care l-ar furniza o portocala. In plus, preparat la aburi, ajuta la scaderea colesterolului rau. Acelasi efect il are si cel crud, chiar daca nu in procent atat de mare.
  • Vitamina C ofera colagen si mentine pielea sanatoasa si moale, in timp ce vitamina E protejeaza membranele celulare ale pielii.

Broccoli este un foarte bun antiinflamator

Mai mult,  gasim si o cantitate considerabila de kampferol, un flavonoid cu proprietati speciale in diminuarea efectelor alergenice ale diverselor substante asupra organismului nostru. Aceeasi substanta este considerata a fi raspunzatoare pentru proprietatile antiinflamatorii unice de care se bucura. In mod firesc, cercetarile actuale legate de aceasta leguma tind sa includa acest supraaliment in lista alimentelor hipoalergenice.

Ajuta la regrarea tensiunii

Potasiul pe care il contine acest crucifer ajuta si la reglarea tensiunii arteriale, dar si la mentinerea sanatatii sistemului nervos si a creierului. In plus, consumarea unei cesti de broccoli pe zi poate contribui la prevenirea aparitiei pietrelor la rinichi.

Este excelent in cazul femeilor insarcinate si a persoanelor suferind de diabet

Calitatile remarcabile ale acestei legume verzi si continutul sau de acid folic si vitamina C o recomanda cu precadere si in cazul femeilor insarcinate. O ceasca de broccoli furnizeaza 24% din cantitatea zilnica de acid folic recomandata, acidul folic fiind extrem de important in sinteza ADN-ului copilului si in diviziunea celulara raspunzatoare pentru cresterea fetusului. Fara acidul folic, sistemul nervos al fetusului nu s-ar dezvolta corespunzator.

Datorita continutului scazut de fibre si de zahar, broccoli este indicat si in cazul celor care sufera de diabet. Fibrele ajuta la mentinerea unui nivel scazut de zahar in sange si la pastrarea valorilor normale ale insulinei.

Share.