Tratament naturist par gras – sfaturi de ingrijire corecta

0

Daca ati incercat sampoanele pentru par gras si nu au avut niciun efect, atunci urmariti sfaturile de mai jos pentru a scapa de parul gras.

Par gras – cauze

Cea mai sigura cauza a parului gras este mostenirea genetica. Daca mama, tata sau bunicii au avut un par gras, este foarte posibil sa ai si tu aceeasi problema.

Alta cauza a parului gras pot si si anumite schimbari hormonale sau daca luam anumite medicamente sau suferim de anumite boli, precum Parkinson.

Par gras – sfaturi de intretinere

Parul drept si subtire este mai predispus tendintei de ingrasare, spre deosebire de parul carliontat si mai bogat.

Exista cateva secrete care pot preveni hipersecretia de sebum si care confera un aspect proaspat podoabei capilare:

  • spalarea parului cu sampoane care tintesc parul gras, pe baza de citrice si mentol
  • evitarea folosirii balsamului de par cremos si alegerea unuia mai light, realizat din extracte de plante
  • clatirea riguroasa a parului, pana se aude acel scartait specific
  • masarea scalpului prin miscari blande, care sa nu agreseze pielea si astfel sa fie stimulata secretia de sebum
  • folosirea pieptenelui cu dinti rari in locul periilor de coafat etc.

Tratament naturist par gras

  • Clateste parul cu un amestec alcatuit din apa si otet sau zeama de la o lamaie.
  • Amesteca cateva lingurite de alcool (bere, vin etc.) cu apa, aplica pe parul umed, lasa cateva minute si clateste cu apa din abundenta. Acest amestec curata parul in profunzime si confera un aspect uscat spre radacina.
  • ¼ otet din cidru de mere la o cantitate de 300 ml de apa, amesteca si depoziteaza intr-un recipient cu capat ce permite pulverizarea pe par.
  • Foloseste ceai (de nuc, menta, musetel etc.) in loc de balsam pentru ca are efect astringent si reduce din secretia de sebum.
  • Si alimentatia joaca un rol important pentru podoaba capilara

Desi alimentele nu au o legatura directa cu secretia de sebum, acestea pot ajuta firul de par sa arate mai sanatos si mai stralucitor. Deci, consumati cat mai des nuci si somon, pentru un aport corespunzator de acizi grasi Omega 3 si vegetale precum spanac sau morcovi pentru ca sunt surse excelente de vitamina A.

De asemenea, nu ignorati proteinele din alimentatie, care au un rol esential in cresterea si intarirea firului de par. De multe ori, un regim alimentar cu un aport scazut de proteine va duce la subtierea parului si caderea acestuia.

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.