Vitamina C pe timp de iarna

Vitamina C pe timp de iarna

1

1614_articolIarna, mai mult ca oricând, organismul are nevoie de mai multă vitamina C, deoarece aceasta are marea calitate de a întări imunitatea şi de a apăra organismul de infecţiile respiratorii, atât de răspândite în rândul populaţiei în sezonul rece.Carenţa acestei vitamine din organism duce la oboseală excesivă, astenie, slăbiciune, lipsa poftei de mâncare, dureri de oase, hemoragii interne, pierderea dinţilor din cauza gingiilor sângerânde, slăbiciune accentuată, digestie proastă, dese infecţii respiratorii, cu implicaţii nefaste în activitatea de zi cu zi.

Vitamina C în stare naturală poate fi procurata mai ales din fructe şi legume proaspete, netratate, dar şi din alte alimente, unele chiar preparate în casă, precum borşul, iaurtul, varza murată.În anotimpul rece, lămâia, fruct recunoscut pentru cantitatea de vitamina C pe care o conţine, nu ar trebui să lipsească din nici o casă. Ceaiul aromat cu câteva picături de zeamă de lămâie este nu numai delicios, ci şi foarte sănătos, indiferent de vârstă.Se crede greşit că limonada este o băutură de vară. Limonadă, preparată în casa din apă plată, de izvor sau minerală, zeamă de lămâie şi, după preferinţa îndulcită cu zahăr sau miere, se poate consuma oricând, indiferent de anotimp, fiind, în primul rând, o băutură energizantă şi care place oricui.

Sucul de citrice, preparat din portocale, grapefruit şi lămâi, stoarse în storcătorul manual de citrice, poate fi o altă sursă bogată de vitamina C oricând, şi la îndemâna oricui.Nu trebuie neglijate nici fructele autohtone, mai ales merele şi strugurii, care încă se găsesc din abundenţă pe tarabele din piaţă, în aşteptarea clienţilor, dar nici deliciosul ceai din fructe de pădure, surse inepuizabile de vitamina C.

Astăzi, pătrunjelul, o altă sursă bogată de vitamina C, nu mai este o problemă, putând fi găsit oricând proaspăt, în piaţă sau în supermarket-uri, fie că-i vara sau iarna. Pune-l în ciorbă după ce ai stins focul sau chiar în farfurie, la masă.În foarte multe case, este de neconceput o salată de roşii fără pătrunjel. De asemenea, împreună cu mărarul, pătrunjelul nu trebuie să lipsească niciodată din salată verde. Obişnuieşte şi copilul să mănânce verdeaţă şi explică-i de ce e bine. Cu siguranţă va înţelege şi nu va face mofturi.

Borşul, preparat în casă, nu cel de la magazin, care conţine conservanţi, este o altă sursă de vitamina C, ieftină şi oricând la îndemână, la fel ca şi moarea, zeamă de varză murată.Sucul de sfeclă roşie, legumă ieftină, care poate fi procurata din piaţă sau de la aprozare, este foarte bogat în vitamina C şi extrem de util pentru sănătatea noastră.Să nu crezi vreodată că ai consumat prea multă vitamina C şi că acest lucru s-ar putea să-ţi facă rău. Din alimentele pe care le consumi zilnic, organismul îşi opreşte exact cât are nevoie ca să funcţioneze normal şi să se apere de factorii nocivi exteriori, iar surplusul, dacă există, îl elimina.

Sursa: ziare.com

Share.

1 Comment

  1. Pingback: Retete sanatoase – supa crema de broccoli • VoxMedical | Viata si sanatate

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.