Cat de eficiente sunt pastilele de slabit?

0

Foarte multe persoane apeleaza la pastilele de slabit, din dorinta de a pierde rapid kilogramele in plus. Cat sunt pastilele de slabit eficiente si care sunt efectele dovedite?

Pastilele de slabit stau la baza unei industrii care depaseste 13 miliarde de dolari si este in crestere odata cu numarul persoanelor supraponderale si obeze.

Pastilele de slabit – ce spun studiile stiintifice?

In cadrul unui Congres International de Obezitate tinut la Stockholm in 2011, specialistii au prezentat rezultatele unor studii care testau pastilele de slabit, noua dintre cele mai utilizate astfel de suplimente. In cadrul studiului, o parte din lotul de pacienti au primit suplimentele conform dozajului fiecaruia, iar altii au primit doar pastile placebo.

Dupa opt saptamani, rezultatele au fost aceleasi, atat pentru cei care au luat suplimentele pentru slabit, cat si pentru persoanele care au fost „tratate” cu placebo. Astfel, concluzia a fost clara: nu numai ca aceste pastile sunt ineficiente, dar pierderile in greutate sunt doar de natura efectului placebo. Mai mult, testele de laborator au indicat anumiti compusi periculosi.

Raportul publicat in decembrie 2010 in Nutrition Bulletin inventariaza minutios studiile facute de mai multi specialisti, cu acelasi rezultat: nicio diferenta statistica semnificativa intre grupurile carora li s-au administrat pastile de slabit si grupurile care au primit placebo.

La aceeasi concluzie a ajuns si un alt studiu similar efectuat in 2011 de Centrul de Management al Greutatii de la Universitatea John Hopkins din Baltimore.

Cea mai buna metoda de slabit

Cea mai generala si sanatoasa abordare a controlului greutatii este inlocuirea alimentelor hipercalorice si a celor procesate cu alimente cu putine calorii, reducand astfel aportul energetic total.

Cu alte cuvinte, consumati mai multe legume, fructe, cereale integrale, peste si carne slaba si evitati sau macar reducerti consumul de alimente procesate sau de tip fast-food.

Este singura cale de a pierde in greutate fara reducerea volumului de hrana si fara compromisuri privind valoarea nutritiva a dietei.

Share.

Leave A Reply