Medicii de familie acuza comportamentul jignitor, ilogic, agresiv al CNAS! Societatea Nationala de Medicina Familiei sustine ca CNAS prezinta “cifre menite sa ameteasca” despre cardul de sanatate.
SNMF condamna agresivitatea unei parti a conducerii CNAS îndreptate împotriva unor reprezentanti ai medicilor de familie!
“Comportamentul nedeontologic, jignitor, ilogic, agresiv, arata o grava incapacitate de comunicare si de colaborare a CNAS cu cei care sunt importanti actori ce contribuie cu buna credinta, pe nervii si cheltuiala lor, la implementarea sistemului cardului. Aceasta abordare arata incapacitate de a manageria introducerea unui sistem informatic imperfect, dar perfectibil, daca, într-adevar, nu doar afirmativ, se doreste la nivelul CNAS ca proiectul cardului sa fie un succes!”, precizeaza dr. Rodica Tanasescu, presedintele SNMF.
SNMF: problemele legate de cardul de sanatate, rezovate prin “metode securistice de intimidare”
“Prezentand cifre menite sa ameteasca si sa fardeze realitatea unui sistem cu multe probleme de executie si implementare, cifre care adesea se contrazic, o parte din conducerea CNAS considera ca disfunctionalitatile trebuie ascunse si ca ele se “rezolva” prin jignire, dar si prin metode securistice de intimidare pe care le credeam demult uitate. Consideram inacceptabil ca sistemele informatice de sute de milioane de euro, platite în mare parte din fonduri publice si ale Sanatatii, sa fie folosite pentru “culegeri de date” despre activitatea cabinetelor liderilor SNMF, pentru rafuielii personale ale presedintelui CNAS cu acestia”, sustine dr. Rodica Tanasescu.
Reprezentantii medicilor de familie au calculat cat inseamna o ora de nefunctionare a sistemului care tine de cardul de sanatate: daca la usa fiecarui cabinet sunt 5 – 10 bolnavi care asteapta sa fie consultati si sa li se elibereze actele necesare, înseamna ca între 100.000 – 200.000 de pacienti si peste 20.000 de medici sunt afectati zilnic: cat întreaga populatie a unui oras mare!
Ce cer cei de la SNMF?
Sistemul legat de cardul de sanatate are nevoie de cateva elemente esentiale:
– Sa functioneze ireprosabil 24 din 24 de ore, pentru a nu perturba activitatea medicala;
– Actualizarile si repornirile sistemului, activitatile de mentenanta sa se realizeze în afara perioadelor de activitate (seara, în weekend, nu în mijlocul zilelor lucratoare!);
– Sa aiba capacitatea tehnica de a prelua în timp optim toate serviciile medicale de care are nevoie populatia;
– Toata populatia Romaniei sa aiba card (inclusiv copiii, neasiguratii etc), pentru un adevarat control al efectuarii serviciilor raportate;
– Decidentii sa fie capabili de comunicare si colaborare cu actorii din sistem.
Care sunt aceste “cifre menite sa ameteasca”
In ultima perioada, CNAS a furnizat mai multe comunicate menite sa arate parcursul ascendent al noului instrument – cardul de sanatate, insa a vorbit rar de problemele invocate de medicii de familie.
“In cursul zilei de ieri, 13 mai 2015, la nivel national au fost acordate 320 de mii de servicii medicale validate cu cardul si aproape 139 de mii de servicii fara card. În Bucuresti, medicii de familie au acordat în cursul zilei de ieri peste 17 mii de servicii medicale validate cu cardul si doar 7 mii fara card”, este doar un exemplu.
Incepand cu data de 1 mai, cardul de sanatate a devenit unicul instrument de validare si decontare a serviciilor medicale in sistemul asigurarilor sociale de sanatate pentru asiguratii care au intrat in posesia lui. Faptul ca astazi aproximativ 70% din serviciile medicale sunt validate cu cardul, demonstreaza ca sistemul este functional, sustine CNAS.